مدیریت شهری و سازمان‌های مردم‌نهاد، دو رکن اساسی برای توسعه صنعت گردشگری یزد هستند

 عضو کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اقدامات و برنامه‌های این کمیسیون برای توسعه صنعت گردشگری در شهر یزد، گفت: قطعاً مدیریت شهری و مشخصاً شهرداری‌ها و شورای شهر از ارکان تأثیرگذار در حوزه توسعه صنعت گردشگری هستند و بدون حضور فعال آن‌ها برنامه‌ریزی‌ها و اهداف تعیین‌شده در اسناد مختلف در حوزه گردشگری محقق نخواهد شد.

فخرالسادات خامسی عضو کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد روز پنج‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه در حاشیه بازدید از غرفه استان یزد در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در گفتگو با میراث آریا با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ویژه و منحصربه‌فرد یزد در حوزه صنعت گردشگری، ادامه داد: یزد دومین شهر تاریخی جهان و تنها شهر ثبت جهانی شده ایران است و ظرفیت‌های بسیار منحصربه‌فردی در حوزه گردشگری دارد که فعال شدن این ظرفیت‌ها در صنعت گردشگری نیازمند برنامه‌ریزی جدی شهرداری و شورای شهر و حضور فعال آن‌هاست. نیل به همین هدف بود که سبب تشکیل کمیسیون گردشگری ذیل شورای اسلامی شهر یزد شد.

خامسی تصریح کرد: مدیریت شهری هم در طراحی برنامه‌ها و هم نظارت بر پیشرفت برنامه‌ها و هم زمینه‌سازی برای تحقق آن‌ها نقش بسیار جدی دارد. از سوی دیگر، مدیریت شهری باید در حوزه ایجاد و تعمیق ارتباط بین بخشی با نهادهای مرتبط مانند میراث فرهنگی و همچنین فعالان بخش خصوصی و به‌ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد نیز برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

او با اشاره به لزوم توسعه و تعامل برنامه‌های بین بخشی برای رونق بیشتر صنعت گردشگری در یزد، اظهار داشت: طراحی برنامه‌های مشترک می‌تواند چشم‌انداز مناسب را برای گردشگری پایدار در یزد ترسیم کند.

خامسی در ادامه با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی در حوزه صنعت گردشگری، خاطرنشان کرد: قطعاً آگاهی بخشی درباره پتانسیل و ظرفیت‌های شهرها در صنعت گردشگری و معرفی جاذبه‌های مختلف آن‌ها اعم از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و حتی طبیعی امری ضروری برای رونق این بخش است. دراین‌بین شاید هیچ اقدامی به‌اندازه برپایی نمایشگاه این امکان را برای صنعت گردشگری فراهم نکند.

او یادآور شد بر پایه نمایشگاه ضمن زمینه‌سازی برای آشنایی با ظرفیت‌ها و مزیت‌های صنعت گردشگری شهرها در جذب گردشگر نیز تأثیر بسزایی دارد؛ به‌خصوص اگر این نمایشگاه‌ها با مشارکت فعال نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط خاصه بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد انجام شود.

عضو کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد در پایان بیان داشت: هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران هم در طراحی و هم در اجرا، یکی از بهترین نمایشگاه‌های برگزارشده در تاریخ صنعت گردشگری کشور است و باید از همه متصدیان دولتی به‌ویژه مردمی و غیردولتی که ظرفیت‌های خود را برای برپایی هرچه بهتر این نمایشگاه به کار گرفتند، تقدیر و تشکر کرد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402112601951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha