اهدای گل و تجلیل از پرفسور عبدالمجید ارفعی در گردهمایی راهنمایان گردشگری

هم‌زمان با برگزاری پانزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران، از پرفسور عبدالمجید ارفعی پیشکسوت حوزه باستان‌شناسی و پژوهشگر زبان‌های باستانی تجلیل به عمل آمد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، پانزدهمین گردهمایی سراسری راهنمایان گردشگری ایران امروز جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۹۰۰ نفر از راهنمایان گردشگری در محل سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مدیران ارشد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز حضور داشتند، پرفسور عبدالمجید ارفعی پیشکسوت حوزه باستان‌شناسی و پژوهشگر زبان‌های باستانی به‌عنوان مهمان ویژه به مراسم دعوت شده بود.

در بخشی از این مراسم پرفسور ارفعی در سخنانی با اشاره به اهمیت فعالیت راهنمایان گردشگری گفت: من راهنمای گردشگری نیستم اما اهمیت کار شما را به خوبی می‌دانم برای همین ترجیح می‌دهم گردشگری باشم گه شما مرا راهنمایی کنید.

این پژوهشگر زبان‌های باستانی افزود: در طول دهه‌ها فعالیت علمی و پژوهشی خوشبختانه موفق به بازخوانی کتیبه‌های فراوانی شدم و الواح و کتیبه‌های گوناگونی را بازخوانی و توجه کردم که امیدوارم نتایج حاصل از این پژوهش‌ها به معرفی فرهنگ و تاریخ و تمدن این سرزمین کمک کند.

او خاطرنشان کرد: ایران کشوری غنی و سرشار از آثار تاریخی است که معرفی این ظرفیت‌ها بر عهده راهنمایان گردشگری است.

بعد از پایان صحبت‌های پرفسور ارفعی، از این استاد برجسته حوزه باستان‌شناسی و پژوهشگر تاریخ با اهدای گل تجلیل به عمل آمد و روسای تشکل‌های استانی راهنمایان گردشگری به نمایندگی از راهنمایان سراسر کشور، شاخه‌های گل به پرفسور ارفعی اهدا و از یک عمر تلاش او در حوزه فرهنگ، تاریخ و تمدن ایران تجلیل و قدردانی کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112701983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha