ارائه ۴۰ فرصت‌ سرمایه‌گذاری قزوین به بخش خصوصی در نمایشگاه گردشگری تهران

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان قزوین گفت: در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در کنار نمایش توانمندی و ظرفیت‌های گردشگری و ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری فرصت مناسبی برای حضور پررنگ بخش خصوصی فراهم شد تا در این رویداد توانمندی خود را نشان دهند.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، نادر محمدی با اعلام این خبر گفت: برگزاری تولیدات زنده کارگاهی از دیگر فعالیت‌های غرفه قزوین در این نمایشگاه بود و هنرمندان توانستند در فضای جذاب نمایشگاه فرآیند تولید محصولات خود را به‌صورت زنده در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین افزود: در هفدهمین نمایشگاه گردشگری ۸ فضای مناسب در اختیار فعالان بخش خصوصی قرار داده‌ شد و نمایندگان واحدهای پذیرایی، اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان سفر، بوم‌گردی‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای گردشگری و صنایع‌دستی و زنان بازرگان و کارآفرین در این رویداد حضور فعال و موثری داشتند.

محمدی معرفی ۴۰ بسته و فرصت سرمایه‌گذاری و صدور ۲۵ موافقت اصولی بی‌نام را از دیگر برنامه‌های غرفه قزوین برای جذب سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در مدت‌ زمان برپایی نمایشگاه مذاکرات خوبی با چهار سرمایه‌گذار انجام شد که امیدواریم به نتیجه برسد و شاهد اجرای چند پروژه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان قزوین باشیم.

او با اشاره به اقدامات انجام شده برای تسریع در فرآیند موافقت اصولی این حوزه طی یک سال گذشته افزود: صدور موافقت اصولی از یک سال پیش به‌صورت سامانه‌ای است و به‌صورت سیستمی زمان آن تعیین می‌شود  و اگر سرمایه‌گذار مدارکش تکمیل باشد باید در مدت ۴۸ ساعت تائیدیه آن باید توسط کارشناسان حوزه سرمایه‌گذاری اداره‌کل تعیین شود، بنابراین اگر کارهای صدور مجوز یک متقاضی طولانی شود حتما مدارک ارائه‌شده کامل نبوده که باید از سوی متقاضی رفع اشکال شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه به‌جز  موضوع گردشگری سعی کردیم از ظرفیت صنایع‌دستی هم استفاده کنیم و با حضور  انجمن صنایع‌دستی اتاق بازرگانی قزوین و زنان بازرگان و کارآفرین هم زمینه معرفی توانمندی‌های این گروه نیز مهیا شد.

محمدی گفت: نمایشگاه امسال به‌دلیل حضور پررنگ و جدی بخش خصوصی از تنوع و جدابیت‌های بالایی برخوردار بود و امیدواریم با برنامه‌ها و رویدادهای اجراشده در غرفه قزوین توانسته باشیم ظرفیت‌های و فرصت‌های استان در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی را به شایستگی معرفی و ارائه کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112701985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha