کاخ دادگستری و قلعه پرتغالی‌ها احیا می‌شود/ مناطق آزاد بهشت سرمایه‌گذاری‌اند

شهاب طلایی در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و پس از برگزاری جلسه مشترک با مدیران مناطق آزاد ماکو و چابهار، از مشارکت این دو نهاد در احیای بناهای تاریخی این دو منطقه و مناطق مجاور آن خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، شهاب طلایی مدیرعامل صندوق توسعه و احیا، روز پنجشنبه ۲۶ بهمن در حاشیه بازدید از آخرین روز هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و پس از برگزاری جلسه مشترک با مدیران مناطق آزاد ماکو و چابهار، از مشارکت این دو نهاد در احیای بناهای تاریخی این دو منطقه و مناطق مجاور آن خبر داد. 

مدیر عامل صندوق توسعه و احیا در جریان این بازدید، با حسین گروسی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو؛ امیر مقدم، مدیر عامل منطقه آزاد چابهار دیدار و گفت‌وگو کرد. 

طلایی طی جلساتی با مدیران گفته شده، آخرین وضعیت بناهای تاریخی مرتبط با حوزه مسئولیتی هر یک را بررسی و برنامه صندوق برای احیای سایر بناهای تاریخی و فرهنگی این مناطق را تشریح کرد. 

او پس از جلسه، در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: صندوق توسعه و احیا در نظر دارد بناهای تاریخی ماکو و چابهار را با همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو و همچنین سازمان منطقه آزاد چابهار  احیا کند. 

مدیر عامل صندوق توسعه و احیا به دو بنای تاریخی کاخ دادگستری و قلعه پرتغالی‌ها اشاره کرد و گفت: به زودی صندوق توسعه و احیا با حضور در چابهار، احیای بناهای تاریخی این منطقه و مناطق مجاور آن را آغاز می‌کند. 

مناطق آزاد بهشت سرمایه‌گذاری‌اند

حسین گروسی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر تعامل مناسب بین وزارت میراث‌فرهنگی و مجموعه مناطق آزاد، تاکید کرد: ما آمادگی داریم در راستای توسعه ظرفیت گردشگری مناطق آزاد، در احیای بناهای تاریخی مشارکت کنیم. 

امیر مقدم، مدیر عامل منطقه آزاد چابهار  نیز در این مصاحبه گفت: مناطق آزاد بهشت سرمایه‌گذاری برای همه همه نوع سرمایه‌گذاری خصوصا در زمینه گردشگری وجود دارد. 

مقدم به قدمت استان سیستان و بلوچستان  و جذابیت‌های گردشگری آن اشاره کرد و ادامه داد: طی جلسه امروز با دکتر طلایی مقرر شد تیم کارشناسان فنی صندوق در اولین فرصت با اختیارات خاص به چابهار سفر کنند و بناهای تاریخی این منطقه را برای مرمت و احیا به سازمان منطقه آزاد چابهار  معرفی کنند. 

چابهار، چهارراه تجارت جهانی

این مدیر مناطق آزاد ادامه داد: مسیر ما حتمی و به سوی موفقیت است و چابهار باید دوباره به چهارراه تجارت جهانی تبدیل شود، ما در نظر داریم کریدور جنوب به شمال را  فعال کرده و چابهار را به ماکو متصل کنیم. 

او در انتها خاطرنشان کرد: رفع معضلات اجتماعی و همچنین توسعه زیرساخت‌ها از جمله برنامه‌های اساسی ما برای توسعه گردشگری در مناطق آزاد است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402112802069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha