کشف و ضبط ادوات حفاری غیرمجاز در شهرستان قروه کردستان

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از کشف و ضبط ادوات حفاری غیرمجاز در شهرستان قروه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، سرهنگ محمدرضا زارعی روز شنبه ۲۸  بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در این‌باره گفت: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قروه مبنی بر حفاری غیرمجاز در تپه فرهادتاش روستای داشبلاغ از توابع این شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: پرسنل این یگان پس از هماهنگی با دادستان قروه و همکاری اداره اطلاعات نیروی انتظامی در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری انجام شده قرار گرفتند.

او با بیان اینکه حفاری انجام شده به عرض ۲ متر و عمق ۱.۵ متر بود، افزود: در این عملیات یک دستگاه موتور برق، ۳ عدد کلنگ کوچک حفاری، یک دستگاه فرغون و ... کشف‌وضبط و  تحویل اداره میراث‌فرهنگی قروه داده شد.

سرهنگ زارعی عنوان کرد:  شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گزارش دهند و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112802092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha