نور رضوی در نمایشگاه گردشگری تهران

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: با طراحی ویژه و با استفاده از المان‌های حرم مطهر رضوی در غرفه خراسان رضوی نور رضوی را در محیط برای همه قابل استفاده کرده‌اند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، عبدالحمید طالبی پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ در بازدید از غرفه خراسان رضوی در هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران ضمن قدردانی از مدیرکل و کارکنان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با این فعالیت‌های فرهنگی نسبت به ترویج فرهنگ رضوی و معارف ائمه معصومین (ع) گام برداریم.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به برکت خورشید امام رضا (ع) برای ایران اشاره و تصریح کرد: این موضوع مسئولیت ما را بیشتر می‌کند که این نورانیت را در سطح ملی و بین المللی گسترش دهیم.

طالبی با اشاره به حضور نماینده سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این نمایشگاه اظهار کرد: موسسات بنیاد پژوهش‌ها، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) گروه‌های خاص را برای توسعه و ترویج فرهنگ زیارت در خراسان داریم و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: ارتباط خوبی با میراث فرهنگی داریم و موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس در تعامل و ارتباط با پژوهشکده میراث فرهنگی گنجینه هنری رضوی را در تهران افتتاح کرده است.

او افزود: ارتباط بین آستان قدس رضوی و میراث‌‍فرهنگی، گردشگری برای گسترش فرهنگ رضوی است و در این نمایشگاه نیز علاوه بر حوزه زیارت جاذبه‌های گردشگری استان به خوبی معرفی شده است.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی یادآور شد: باید ارتباط جاذبه‌های استان خراسان رضوی را با زائران مرقد مطهر حضرت رضا (ع) را برقرار کنیم و فردی که توفیق زیارت پیدا می‌کند، بتواند فرهنگ ایران به ویژه خراسان بیشتر آشنا شود.

طالبی با اشاره به نقش برگزاری نمایشگاه در توسعه گردشگری و زیارت اظهار کرد: ما باید به سمت گردشگری مذهبی برویم، البته باید مطابق با ادبیات بین‌المللی و مذهبی، گردشگری مذهبی و زیارت را نیز تعریف کنیم.

او تاکید کرد: جاذبه حضرت رضا (ع) بیشتر از دیگر جاذبه‌هاست، افراد زیادی علاوه بر زیارت برای دیدن گنجینه معماری حرم مطهر رضوی در دوره مختلف تاریخی به مشهد می آیند، ظرفیتی است که دیگر آثار تاریخی و فرهنگی را معرفی کنیم.

نور رضوی در نمایشگاه گردشگری تهران

انتهای پیام/

کد خبر 1402112802112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha