آموزش بیش از ۱۵۰۰ هنرجوی صنایع‌دستی در اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال بیش از ۱۵۰۰ نفر از علاقمندان به صنایع‌دستی در دوره‌های آموزشی رشته‌های مختلف حضور پیدا کرده‌اند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب امروز ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ در مصاحبه با برنامه در مسیر پیشرفت شبکه سبلان گفت: از ابتدای سال و با همکاری گروه‌های جهادی بیش از ۱۵۰۰ نفر از علاقه‌مندان به صنایع‌دستی به ویژه در حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار در دوره‌های آموزشی رشته‌های صنایع‌دستی حضور پیدا کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: شهرهای ملی صنایع‌دستی نقش مهمی را در رونق آن ایفا می‌کنند و وجود دو شهر ملی گلیم عنبران و ورنی اصلاندوز در کنار شهرهایی مثل خلخال که به عنوان شهر ملی جاجیم مطرح است نشان دهنده رواج رشته بافته‌های داری در استان اردبیل است.

او با اشاره به اینکه در سال جاری هنرمندان صنایع‌دستی استان در رشته‌های مختلف موفق به کسب ۱۲ نشان ملی شدند، تاکید کرد: پیش از این نیز در سال‌های گذشته هنرمندان اردبیلی نشان‌های ملی و بین‌المللی متعددی را کسب کرده‌اند که این امر مهم از وجود هنرمندان بزرگ صنایع‌دستی در اردبیل خبر می‌دهد.

محمدی ادیب همچنین درمورد حمایت‌های اداره کل میراث‌فرهنگی از هنرمندان صنایع‌دستی گفت: در سال جاری حدود ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای فعالان حوزه صنایع‌دستی استان اعطا شده است و علاوه بر آن در مورد صدور پروانه تولید، بیمه صنعتگران و سایر مسائل نیز حمایت از صنعتگران این حوزه ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112802126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha