تحکیم زنجیره گردشگری، مهم‌ترین رویکرد کُردستان در نمایشگاه گردشگری تهران

مهم‌ترین رویکرد  استان کردستان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته تهران، تحکیم زنجیره گردشگری و معرفی ٨٠ فرصت‌ و بسته سرمایه‌گذاری و همچنین قابلیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری و جذب توریست بود.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در حالی برگزار شد که علاوه بر دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و شرکت‌های مرتبط و چند کشور همسایه نیز رونق‌دهنده این نمایشگاه بودند.

استان کردستان هم توانست با حضور در این نمایشگاه به مهم‌ترین دستاوردهای ازپیش تعیین شده که همان معرفی جاذبه‌های گردشگری، معرفی فرصت‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری، جذب گردشگر و افزایش انجام تعاملات بین‌المللی و تحکیم زنجیره گردشگری منطقه بود، برسد.

در غرفه اصلی گردشگری استان که در سالن ٨ و ٩ و در فضایی به مساحت ٢٧٢ متر مربع برپا شده بود، علاوه بر بخش دولتی به‌عنوان برنامه‌ریز و سیاست‌گذار، نماینده‌های بخش خصوصی استان شامل جامعه هتلداران کردستان، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری کردستان، جامعه اقامتگاه‌های بومگردی استان، انجمن صنفی و جامعه حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان کردستان، سرمایه‌گذاری گردشگری، پایگاه منظر فرهنگی هورامان، شهرداری سنندج، کسب‌وکارهای فضای مجازی و اتاق بازرگانی سنندج حضوری فعال داشتند، که مورد استقبال گسترده مسئولان کشوری، استانی و بازدیدکنندگان واقع شد.

در جریان برگزاری این نمایشگاه و با حضور مسئولان کشوری، از سه فعالیت استان در بخش‌های مختلف گردشگری شامل کتابچه‌ مربوط به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کردستان به پنج زبان روسی، چینی، کردی، عربی و انگلیسی، سایت جامع گردشگری استان به زبان‌های فارسی و انگلیسی و مستند آموزشی معرفی ٢٠ خوراکی استان کردستان در قالب لوح فشرده با عنوان ژه‌مه‌ن رونمایی شد.

معرفی ٨٠ بسته‌ و فرصت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری کردستان، حضور بخش گردشگری سلامت در (سالن ٣٨ نمایشگاه) خارج از غرفه اصلی استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و میزگردهای تخصصی از جمله کارگاه آموزشی تأثیر تورهای پرنده‌نگری بر کودکان در روستای دره‌تفی معروف به روستای لک‌لک‌ها، نمایش ماکت مراسم نوروز کُردی، مراسم هزار دف روستای پالنگان و نمایش این روستای پلکانی و برگزاری ورکشاپ تولیدات شاخص صنایع‌دستی کردستان شامل گلیم‌ و  ساز دف، از دیگر بخش‌های فعال غرفه استان در این نمایشگاه بود.

حضور در این نمایشگاه علاوه بر معرفی عملکرد، فعالیت‌ها، دستاوردها و قابلیت‌های استان در حوزه گردشگری، فرصت مغتنمی بود تا استان کردستان از تجربیات سایر استان‌ها و بخش‌های خصوصی فعال در حوزه‌های‌ مختلف گردشگری بهره‌مند شود.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته تهران روز پنج‌شنبه ٢٦ بهمن‌ماه سال‌جاری پس از ۴ روز فعالیت مستمر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112902193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha