سرو سیمین ٨ روایتی بصری از ریشه‌های فرهنگی است

مشاور وزیر و مدیرکل حراست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سرو سیمین ٨ را روایتی بصری از ریشه‌های فرهنگی دانست.

به گزارش خبرنگار میراث آریا، وحید سلطانی مشاور وزیر و مدیرکل حراست وزارت میراث‌فرهنگی صبح امروز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه از آثار هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر در برج آزادی بازدید و با هنرمندان حاضر گفت‌وگو کرد.

او طی این بازدید بیان کرد: در جشنواره سال جاری شاهد حضور چند برابری هنرمندان و آثاری فاخر بودیم. بازدید از چنین آثاری موجب افتخار و مایه مباهات است. بر همین اساس از مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و خانم جلالی معاون صنایع‌دستی کمال تقدیر و تشکر را دارم که این جشنواره را برگزار کردند.

سلطانی اظهار کرد: زمانی که در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان روشندل، دانش‌آموزان، مردان و زنان توانمند این سرزمین دیدم، به خود بالیدم؛ این امر باعث خرسندی است. 

او به حضور هنرمندان دیگر کشورها در جشنواره سرو سیمین ٨ نیز اشاره کرد و گفت: حضور بسیار خوب کشورهای مختلف و آثار به نمایش گذاشته از سوی آنان نیز یکی از نقاط عطف این نمایشگاه بود. امروزه در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برنامه‌های حمایت‌گرانه‌ای از فعالان و هنرمندان صنایع‌دستی داریم که برپایی نمایشگاه‌های دائمی در ورودی شهرها، پیگیری بیمه هنرمندان صنایع‌دستی و معافیت‌های مالیاتی هنرمندان از جمله سیاست‌گذاری‌هایی بوده که تا مرحله اجرای آن پیگیری شده است. 

مشاور وزیر و مدیرکل حراست وزارت میراث‌فرهنگی افزود: تمام تلاش ما بر این است که گوشه‌ای از زحمات هنرمندان جبران شود. به عنوان مدیرکل حراست وزارتخانه دست توانای هنرمندان را برای جمهوری اسلامی ایران قدرتی نرم می‌دانم. این موضوع که هنرمندان از دیگر کشورها در جشنواره سرو سیمین ٨ شرکت کردند، نشان‌دهنده قدرت نرم هنرمندان و ریشه‌های فرهنگی است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید داشتند و حالا به شکل گسترده‌ای ظاهر شده است. هر چه از چنین برنامه‌هایی حمایت شود، از قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران حمایت شده است.

او گفت: آثاری که هنرمندان با دستان خلاق خود خلق می‌کنند، روایتی بصری است که ریشه‌های فرهنگی را به نمایش می‌گذارد و کمک می‌کند که هنر نسل‌های گذشته به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112902202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha