در چهارمین روز از نمایشگاه بین المللی گردشگری چه گذشت؟/ به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان باقی است

چهارمین و آخرین روز از نمایشگاه گردشگری در شلوغ ترین و پرجمعیت ترین حالت ممکن گذشت؛ مردم و مراجعه کنندگان بسیاری امروز که آخرین روز نمایشگاه بود، برای بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در محل برگزاری این رویداد حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار میراث آریا، استقبال مردم در آخرین روز نمایشگاه به قدری زیاد بود که پارکینگ نمایشکاه بین‌المللی دیگر جایی برای ورود ماشین‌ها نبود و ورودی آن توسط جرثقیل بسته شده بود تا بیانگر نبود فضایی برای حضور ماشین‌های اضافی باشد.

اصلا نمی توان استقبال و حضور مردم را در آخرین روز نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با سه روز گذشته و حتی دوره قبل یعنی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری مقایسه کرد؛ جریانی که نشانگر شناخت بیشتر مردم و آگاهی حداکثری آن‌ها از برگزاری این رویداد بین‌المللی است تا جایی که می خواهند هرطور شده حتی در آخرین ساعات فعالیت نمایشگاه در آن حضور پیدا کنند.

در پی چنین استقبالی، برگزارکنندگان نمایشگاه، تصمیم به تمدید ساعت فعالیت نمایشگاه شدند؛ به این معنا که ساعت پایانی کار نمایشگاه از ساعت ۱۶ به ساعت ۱۹ تغییر یافت و این خبر علاوه بر خوشحالی غرفه داران استانی و فعالان حوزه گردشگری؛ استقبال مردم را نیز به همراه داشت تا جایی که ورود به سالن‌ها با ازدحام جمعیت دقایقی معطلی به همراه داشت و راه رفتن در غرفه ها را سخت کرده بود.

مقابل تمامی غرفه های صنایع دستی و گردشگری، جمعیت بسیاری ایستاده بود که برخی عکس یادگاری می گرفتند، برخی دیگر با مسئولان غرفه درخصوص محصولات و یا هنرشان سوال می پرسیدند، برخی صنایع دستی یا خوراکی می خریدند و برخی نیز تماشاگرانی بودند که در این نمایشگاه بحر تماشا آمده بودند.

در فضای باز آخرین روز از نمایشگاه که از دیگر روزها نیز طولانی بود؛ صدای ساز و دهل و رقص و آوازهای محلی هر رهگذری را به خود جذب می کرد و او را دقایقی محو تماشا می کرد به نمعی که به فاصله هر چند متر گروهی از مردم دور هنرمندان جوان و یا میانسال محلی جمع شده و محو هنرنمایی آن‌ها بودند. انگار آن ها هم می خواستند بهترین لحظات را برای مردمی که در آخرین روز و آخرین ساعات کاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی به محل این رویداد آمده اند؛ بسازند.

نکته جالب دیگری که در آخرین روز از نمایشگاه پررنگ بود، مردمانی بودند که تمام تلاش خود را کرده بودند تا در این فرصت خوب به دست آمده که تمامی شهرها و استان‌ها با خوراکی ها و غذاهای محلی خود در این نمایشگاه حاضر شده اند، بتوانند خریدهای لازم خود را به صورت یکجا از تمام استان‌ها داشته باشند.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته نیز با تمامی خاطرات خوب و خوش، نقاط قوت و ضعف، دغدغه‌ها و دلتنگی ها به پایان رسید؛ پایانی که قطعا اثرات خوبی در آینده نه چندان دور برای حوزه گردشگری و خانواده آن خواهد داشت. به قول شاعر اما به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان باقی است…

انتهای پیام/

کد خبر 1402113002244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha