حضور آثاری از ۱۷ کشور در جشنواره صنایع دستی/ چیدمان ۴۷۰ اثر برگزیده در ۳ سالن برج آزادی

دبیر علمی هشتمین جشنواره صنایع دستی گفت: از بین آن همه اثر، ۴۷۰ اثر برگزیده و در ۳ سالن چیدمان شدند و به نمایش در آمدند. ۳۸ کشور نیز برای حضور در نمایشگاه صنایع دستی اعلام آمادگی کرده بودند که در حال حاضر ۱۷ کشور در نمایشگاه آثار دارند.

میراث آریا- مریم فیروزفر: ویدا توحدی، دبیر علمی هشتمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی در گفت‌وگو با میراث آریا با اشاره به تعداد آثار شرکت کننده در این دوره جشنواره بیان کرد: نزدیک به ۱۳۰۰۰ اثر از طریق سایت، استانهای سراسر کشور، هنرمندانی که مستقیم مراجعه کردند، دانش آموزان و دانشجویان به جشنواره راه پیدا کرد که با داوری های صورت گرفته میان آن ها، از این تعداد آن کاسته شد چراکه برخی آثار محصول صنایع دستی نبودند و برخی نیز قابلیت حضور در جشنوارهای فاخر را نداشتند.

وی افزود: از بین آن همه اثر، ۴۷۰ اثر برگزیده و در ۳ سالن چیدمان شدند و به نمایش در آمدند. ۳۸ کشور نیز برای حضور در نمایشگاه صنایع دستی اعلام آمادگی کرده بودند که بنابر دلایلی نتوانستند خودشان و آثارشان در نمایشگاه حضور پیدا کنند؛ ولی از بین آنها در حال حاضر ۱۷ کشور در نمایشگاه آثار دارند؛ مانند لبنان، مجارستان، تایلند، هند، اندونزی، مالزی، افغانستان، پاکستان، ازبکستان و ترکمنستان که تعدادی از هنرمندان این آثار نیز در نمایشگاه حضور دارند.

توحدی با اشاره به ارزیابی کیفیت آثار ارسالی به نمایشگاه عنوان کرد: تعداد و کیفیت آثار در مقایسه با سال های گذشته با توجه به اطلاع رسانی و وجود سایتی متمرکز که از چند ماه قبل برای ثبت نام در اختیار علاقه مندان قرار گرفت، بسیار زیاد و از کیفیت بالایی برخوردار است. خوشبختانه برگزاری برنامه داوری مهر اصالت هفتم نیز بسیار موثر واقع شده و تمامی آثار از کیفیت، معیار و شاخص های بین المللی برخوردارند. امسال به دلیل هم زمانی برگزاری جشنواره صنایع دستی با برنامه داوری مهر اصالت نسبت به سال گذشته ما از تمامی استان های کشور آثار بسیار با کیفیتی در نمایشگاه داریم.

دبیر علمی هشتمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی همچنین اشاره کرد: خوشبختانه آثار هنرمندانی تحت عنوان توان یابان جسمی، حرکتی و ذهنی و آثار دانش آموزان و دانشجویان خلاق را در نمایشگاه شاهد هستیم. همچنین آثار مرتبط با امام هشتم تحت عنوان هنر در حرم نیز در این نمایشگاه به نمایش در آمده است که این آثار برای برنامه داوری نهایی که با حضور اساتید، پیشکسوتان، متحصصان و دانشگاهیان برگزار می شود، انتخاب خواهند شد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402113002302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha