نقش رسانه‌ها بالا بردن هوش فرهنگی مردم است/ «میراث‌آریا» مرجع مطمئنی برای دوستداران تاریخ، گردشگری و صنایع‌دستی است

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: یکی از نقش‌هایی که رسانه می‌تواند ایفا کند، بالا بردن هوش فرهنگی میان آحاد مردم است.

میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور عصر دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از غرفه میراث‌آریا در نمایشگاه مطبوعات گفت: یکی از نقش‌هایی که رسانه می‌تواند ایفا کند، بالا بردن هوش فرهنگی میان آحاد مردم است.

او افزود: فهم تنوع فرهنگی، پذیرش و احترام به آن برای کشور ما که رنگین‌کمانی از فرهنگ‌هاست، بسیار مهم بوده و قطعا رسانه یکی از وظایفش همین موضوع است. وقتی فهم، پذیرش و احترام در این زمینه شکل گرفت، بازدیدها از اماکن تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری شروع و یخ بی‌اعتمادی‌ها آب می‌شود. 

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: یکی از نقش‌های مهمی که رسانه می‌تواند داشته باشد شناساندن تنوع فرهنگی، معرفی ظرفیت‌ها، جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و فرهنگی است.

او بیان کرد: هوش فرهنگی برای گردشگر داخلی و گردشگر خارجی موثر است و اگر رسانه داخلی بتواند به معرفی خدمات با کیفیت برای گردشگران بپردازد، قطعا دغدغه گردشگر فقط دیدن بهترین مکان‌هاست و اگر این موضوع شکل گرفت قطعا حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی با توجه به قدمت فرهنگی و تاریخی که کشورمان دارد، موفق می‌شود، کاری که میراث‌آریا به درستی در حال انجام آن است و اهالی فرهنگ از آن به عنوان مرجع یاد می‌کنند.
 
لطیفی اظهار کرد: رسانه‌های تخصصی مانند میراث‌آریا مهم‌ترین نقش را در ساخت هوش فرهنگی دارند و باید به زبان مردم صحبت کند. همچنین اگر در رفتارها مشکلی را دید به مسئولان منتقل کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402113002312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha