حضور فعالان صنایع‌دستی گلستان در اولین رویداد مد و لباس ایرانی و اسلامی استان

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان از حضور فعالان صنایع‌دستی استان در اولین رویداد و نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی در گرگان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مریم حاجی‌ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: اولین رویداد و نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی با حضور بانوان تأثیرگذار در عرصه طراحی و تولید پوشاک اسلامی و ایرانی روز دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ افتتاح شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان افزود: این نمایشگاه به مدت چهار روز از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ عصر در مجموعه فرهنگی و نمایشگاهی پرنیان واقع در شهرستان گرگان، خیابان شهدا، بین لاله ۱۱ و ۱۳ میزبان علاقه‌مندان است.

او خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه بانوان فعال و توانمند استان در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در رشته‌هایی ازجمله رودوزی‌های سنتی، پوشاک سنتی، تولیدات چرمی دست‌دوز حضور دارند.


حاجی‌ابراهیمی با اشاره به این‌که این نمایشگاه با همکاری بنیاد تعاون بسیج هنرمندان استان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و سایر دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، گفت: هدف از مشارکت صنعتگران صنایع‌دستی استان در این نمایشگاه، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تلفیق صنایع‌دستی بومی استان با آن و خلق آثار زیبای کاربردی برای پوشش بانوان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120100021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha