برندسازی، اصلی‌ترین هدفی است که جشنواره صنایع دستی باید به آن دست پیدا کند

مدیر مجموعه هفتا اصلی ترین راه علاقه مند کردن جوانان و افزایش حضور آن ها در جشنواره صنایع دستی را برندسازی می داند و می گوید: اگر در حوزه صنایع دستی نیز برندسازی شکل بگیرد جوان های فعال در این حوزه نیز به صورت اتوماتیک خواستار حضور در این جشنواره هستند.

مرتضی مروی، مدیر مجموعه هفتا بزرگ ترین فروشگاه صنایع دستی ایران که دو شعبه در برج میلاد و مجموعه ایرانمال دارد در گفت و گو با خبرنگار میراث آریا درخصوص تاثیر برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی که با عنوان «سروسیمین» که قرار است از 27 بهمن ماه تا 1 اسفندماه در برج آزادی برگزار شود، در روند معرفی این میراث ارزشمند به مردم بیان کرد: ما در مجموعه فعالیتی مان با 198 هنرمند کار میکنیم و به فروشگاههای مناطق 1 2 و 3 توزیع صنایع دستی انجام می دهیم.

وی با اشاره به تاثیرگذاری برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و آشنایی مردم با این میراث ارزشمند گفت: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی اتفاق بزرگ و ارزشمندی است. البته به نظر من اصلی ترین و مهم ترین اتفاقی که باید برای این جشنواره رخ دهد؛ برندسازی است؛ همچون جشنواره فیلم فجر است که در آن افراد سینمایی با یکدیگر رقابت می کنند، آن هم به اینگونه که خودشان بدون هیچ تبلیغ و اطلاع رسانی در پی برگزاری و مسارکت در آن هستند. جشنواره صنایع دستی نیز باید به درجه ای برسد که یک برند شناخته شده ملی و جهانی باشد.

مروی درخصوص نقش نمایشگاه صنایع دستی در آگاهی رسانی به مردم در خصوص حفظ و نگهداری این میراث ارزشمند عنوان کرد: من معتقدم مهم ترین جنبه حفظ و نگهداری آثار این است که مردم بتوانند در عین مشاهده آثار، اصالت، نوآوری و ابداع را نیز در آثار مشاهده کنند. به طور کلی یکی از عوامل کمک کننده و بهبوددهنده در عملکرد این رویداد، ساختار رقابتی و مسابقه گونه است که موجب ایجاد جشنواره ای قوی و تاثیرگذار خواهد شد.

مدیر مجموعه هفتا با اشاره به نقاط ضعف و قوت نمایشگاه صنایع دستی توضیح داد: از نظر من نقاط ضعف این گونه از نمایشگاهها عمومی نبودن آن است به این معنا که حالت ترویجی برای عموم مردم ندارند و صرفاً به متخصصان و افراد دغدغه مند این حوزه محدود میشود. متأسفانه این جشنواره رسانه کاملی که عامه مردم نیز بتوانند آن را ببینند ندارد، مثل رسانه ملی.

وی ادامه داد:  نقطه قوت این رویداد مهم و تاثیرگذار نیز جمعیت قابل توجهی از جوانانی هستند که تازه وارد این حوزه می شوند و به واسطه این نمایشگاه همدیگر را میشناسند و ارتباط بسیار خوبی بین شان شکل میگیرد و نیز کارهای جدید و به روز در حوزه هنر را هم از نزدیک مشاهده میکنند. در کل حضور جوانان در این رویداد و تعاملات مثبت با پیشکسوتان و جوانان فعال دیگر این حوزه یکی از اصلی ترین نقاط قوت رویداد است.

مروی همچنین با اشاره به اینکه چطور می توان جوان های هنرمند و فعال دانشگاهی را به این حوزه علاقه مند کرد، گفت:
اصلی ترین راه برندسازی است. به طور مثال جشنواره فیلم فجر دغدغه حضور جوانان را ندارد و این جوان ها هستند که خود مشتاق حضور در این جشنواره هستند و تمام تلاش خود را نیز برای راه یابی به آن انجام میدهند. اگر در حوزه صنایع دستی نیز برندسازی شکل بگیرد جوان های فعال در این حوزه نیز به صورت اتوماتیک خواستار حضور در این جشنواره هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120100029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha