همکاری شورای‌جهانی با ایران باعث ثبت ۱۴ شهر و ۲ روستا شده است/ صنایع‌دستی تاریخ نانوشته و هویت هر جامعه است

رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی گفت: همکاری بسیار خوبی بین شورای جهانی صنایع‌دستی و ایران وجود دارد به گونه‌ای که این همکاری‌ها باعث شده تا شاهد ثبت ۱۴ شهر و دو روستای جهانی صنایع‌دستی در ایران باشیم.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، سعدالقدومی شامگاه امشب سه‌شنبه اول اسفند ۱۴۰۲ در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی(سرو سیمین ۸) که با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از پیشکسوتان، فعالان و هنرمندان صنایع‌دستی در محل سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد. با بیان این مطلب اظهار کرد: از طرف شورای جهانی صنایع‌دستی مراتب قدردانی عمیق خود را از دولت ایران و خصوصا وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای تحقق این رویداد اعلام می‌کنم و امیدوارم این همکاری‌ها ادامه داشته باشد.

رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی افزود: صنایع‌دستی تاریخ نانوشته و هویت هر جامعه است و لایق نگهداری است و از این رو نقش سازمان جهانی صنایع‌دستی حفظ این هنرها نقش مهم و تاثیرگذاری است.

سعد القدومی ادامه داد: در این جشنواره شاهد ارج نهادن به صنایع‌دستی بودیم.  صنایع‌دستی در دل خود تاریخی از هنر را دارد و جایگاه بالایی این هنر در ایران دارد.

او اضافه کرد: این جشنواره تنوع کثرت‌ها را به نمایش گذاشت و درک و فهم ملموس‌تری را برای ما به وجود آورده است.

القدومی همچنین به سابقه همکاری شورای جهانی صنایع‌دستی و ایران اشاره کرد و افزود: همکاری و پیوند بین ایران و شورای جهانی صنایع‌دستی همکاری جدیدی نیست و این همکاری‌ از سال‌ها قبل ادامه داشته است. همین همکاری‌ها باعث شده تا ۱۴ شهر و دو روستای ایران ثبت جهانی شوند. ضمن این که  دریافت گواهینامه مهر اصالت توسط هنرمندان ایرانی نیز  به دنبال همین همکاری‌ها است.

او اضافه کرد: هشتمین جشنواره فجر به ما درک دقیق‌تری از افراد برای ساخت و حفظ صنایع‌دستی داده است. در این جشنواره با تعدادی از پیشکسوتان و استادان بزرگ صنایع‌دستی آشنا شدیم که برای ما بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120100066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha