نظرخواهی از هنرمندان تاثیر بسیاری در بهبود برگزاری جشنواره صنایع دستی دارد

یک فعال حوزه صنایع دستی با بیان اینکه بهتر است برگزاری جشنواره با نظرخواهی از هنرمندان و کارشناسان متخصص صورت بگیرد تا جشنواره بهتر برگزار شود، گفت: مشارکت هنرمندان در برگزاری این رویداد مهم موجب می شود تا به نکات کوچکی مانند نور پردازی، چیدمان و جایگاه قرار گیری هنرمندان و آثارشان به کیفیت بهتر برگزاری جشنواره توجه کرد.

علی اکبر رمضانی، فعال حوزه صنایع دستی در زمینه حکاکی روی نگین های انگشتری و قلمزنی روی نقره و به طور خاص بر رکاب انگشتر که در هشتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی در برج آزادی مستقر است، در گفت وگو با خبرنگار میراث آریا با اشاره به نحوه فعالیتی خود در نمایشگاه توضیح داد: برگزاری جشنواره صنایع دستی بر دیده شدن کار و فعالیت هنرمندان بسیار اثر  داشت. از نظر من هر هنرمندی اگر کاری که انجام میدهد؛ خاص، درجه یک و منحصر به فرد باشد قطعاً در هر جشنواره اعم از جشنواره های خصوصی، استانی، کشوری و بین المللی البته به صورت محدود و نه دائمی حضور پیدا کند در معرفی هنر و خودش تأثیر بسیار زیادی دارد.

به گفته این هنرمند؛ البته این معرفی جدا از مسائل مالی که باعث ارز آوری می شود قرار می گیرد و صرفاً به جهت معرفی و شناسایی هنرمند به جامعه هنر است؛ اینکه مردم بدانند در نزدیکی شان هنرمندی با کارهای خاص زندگی میکند.

وی با اشاره به استقبال مردم از این رویداد و مشارکت در آن گفت: من در جشنواره های بسیاری شرکت کرده ام؛ مخصوصاً نمایشگاه های بین المللی و با توجه به مکان برگزاری، ظرفیت موجود و اطلاع رسانی های صورت گرفته استقبال مردم از این نمایشگاه خوب بوده است و فعالیت هنرمندان را مورد نمایش قرار دادند.

رمضانی ادامه داد: بنده در حدی نیستم که درخواستی از برگزار کنندگان داشته باشم. ولی خیلی خوب می شود اگر برگزاری جشنواره با نظرخواهی از هنرمندان و کارشناسان متخصص صورت بگیرد تا به نکات کوچکی مانند نور پردازی، چیدمان و جایگاه قرار گیری هنرمندان و آثارشان به کیفیت بهتر برگزاری نمایشگاه کمک کند. ما  بر روی انگشتر کارهای زیادی مانند اره کاری، شبکه کاری و مخراج کاری انجام می شود. اما تخصص ما حکاکی اذکار، متون، تصاویر و آیات قران برروی نگین انگشتر است که در آیات و روایات نیز آمده که از نظر معنوی تأثیر بسیار خوبی دارد.

وی افزود: ما روی انواع سنگ ها با بافت ها و رنگ های مختلف حکاکی انجام میدهیم. بر روی رکاب انگشتر نیز قلمزنی به سبک هاز مختلف انجام می شود اما ما اینجا قلم زنی برجسته و به درخواست مشتری متون، آیه، شعر و تصویر ملی و مذهبی و در حال حاضر و باز هم به درخواست مشتری بیشتر تصاویر مذهبی و تاریخی را انجام میدهیم.

وی در پایان بیان کرد: عزت، احترام و جایگاه هنرمند در نمایشگاه بسیار در دید مخاطب تأثیر دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120200083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha