قدردانی رئیس سازمان سینمایی از «میراث‌آریا» برای پوشش جشنواره فیلم فجر/ وزارت میراث‌فرهنگی به حوزه تولیدات سینمایی ورود کند/ از فرصت جذب توریست با زبان سینما غافل نشویم

محمد خزاعی طی بازدید از غرفه خبرگزاری میراث‌آریا در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران از وزارت میراث‌فرهنگی دعوت کرد تا برای معرفی جذابیت‌های ایران به حوزه تولید آثار سینمایی ورود کند.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی عصر چهارشنبه ۲ اسفندماه طی حضور در غرفه خبرگزاری میراث‌آریا در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران و ضمن‌ تشکر از همراهی میراث‌آریا در پوشش خبری جشنواره فیلم فجر امسال، ساخت فیلم سینمایی «پروین» با مشارکت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را اتفاقی مثبت و موثر ارزیابی کرد و گفت: از آقای مهندس ضرغامی این انتظار را داشتیم‌ چراکه خودشان زمانی رئیس سازمان سینمایی بودند، دغدغه‌های فرهنگی دارند و تلویزیون و سازمان صدا سیما را مدیریت کرده‌اند.

او اظهار کرد: یکی از بهترین دوران و خاطرات بسیار خوبی که ما از تلویزیون داریم در دوره ایشان بوده است، بنابراین از آقای ضرغامی این انتظار می‌رفت که وارد حوزه سینما شوند.

خزاعی ادامه داد: شاهدیم که آقای ضرغامی جشنواره‌هایی را نیز در این حوزه احیا کرده‌اند و برگزار می‌کنند. همچنین تیمی که همراه آقای ضرغامی هستند مثل آقای دارابی، آقای صوفی، آقای تابش و سایر دوستان همه از اهالی فرهنگ و هنر هستند که هم این حوزه را به خوبی می‌شناسند و هم تاثیرگذاری سینما را می‌دانند و هم نسبت به این مسئله دغدغه‌مند هستند. از این رو پیشنهاد من این است که از سال بعد وارد تولیدات هدفمندتر شویم و میراث‌فرهنگی ورود کند برای ساخت آثاری در راستای جلب توریست.

او تاکید کرد: مقوله جذب توریست مقوله بسیار مهمی است؛ وقتی سینما می‌تواند این قدر در داخل و خارج کشور تأثیرگذار باشد، نباید از فرصت جذب توریست از زبان سینما غافل شویم.

او تصریح کرد: امروز درباره «پروین» که میراث گرانبهای کشورمان است، فیلم ساختند که بسیار ارزشمند است، امیدوارم که دوستان بیایند و با هم به یک جمع‌بندی برسیم تا در سال بعد و سال‌های بعد سینما بتواند ورود جدی‌تری در این حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داشته باشد و ما هم بتوانیم از طریق سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی کمک کنیم و وارد تولید مشترک شویم.

رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: توریسم در کشور ما مقوله‌ای بسیار جدی است و همه ما داریم تلاش می‌کنیم که چه از طریق محصولات فرهنگی و چه از طریق فضای مجازی بتوانیم گردشگران داخلی و خارجی را دعوت کنیم تا حضور پیدا کنند، ایران را بهتر بشناسند و درباره‌اش بدانند. اگر توریست‌ها بیایند با طبیعت بکر، فرهنگ و آیین‌های نقاط مختلف کشور، میراث تاریخی و جذابیت‌های گردشگری کشور ما آشنا شوند، مطمئن باشید که به هیچ جای دیگری سفر نمی‌کنند.

او افزود: ما در ایران به قدری جذابیت‌های تاریخی، گردشگری و معماری داریم که علاقه‌مندان بسیار زیادی خواهد داشت. هرچند در برخی مقاطع تاریخی در معرفی آنها ناموفق بودیم اما الان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و سینما نیز ظرفیت بسیار مهمی است.

خزاعی در پایان عنوان کرد: امسال در تولیدات جشنواره فیلم فجر تنوع جغرافیایی داشتیم؛ تنوع جغرافیایی در آثار سینمایی بدین معناست که نقاط مختلف ایران را معرفی می‌کنیم. من معتقدم که سینما نباید فقط در تهران باشد، در این دو سال اخیر هم در این مسیر حرکت کردیم و در آثار سینمایی اقلیم‌های مختلف از شمال تا جنوب کشور را می‌بینیم. ما داریم کار خودمان را در این زمینه انجام می‌دهیم، به نظر من الان وزارت میراث‌فرهنگی باید جدی‌تر در این مقوله ورود کند تا به تولیدات مشترک برسیم یا بسته‌های تشویقی را برای فیلمسازان در نظر گرفته و اعلام کند که اگر شما وارد این مضامین شوید، ما از شما حمایت می‌کنیم و شما را تشویق می‌کنیم. در حقیقت شرایط و زمینه‌ای را فراهم کنند که خالقین آثار، نویسندگان، کارگردانان و تهیه‌کنندگان به این جمع‌بندی برسند که نگاه جدی‌تری به مقوله توریسم و معرفی جذابیت‌های فرهنگی، تمدنی و آیینی ایران داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120200126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha