تلاش شود تا گردشگرانی که وارد خوزستان می‌شوند، مهمان‌نوازی اقوام خوزستان را درک کنند

استاندار خوزستان گفت: همه مناطق و گستره سرزمینی خوزستان دارای قابلیت‌های سرمایه‌گذاری است و هرکدام از آن‌ها به تنهایی می‌توانند میلیون‌ها گردشگر را به خود جلب کنند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، دومین نشست هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۳ و راهیان نور اول اسفندماه ۱۴۰۲ به ریاست علی‌اکبر حسینی‌محراب استاندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان و باحضور سعید محمدی جانشین معاون اجرایی رئیس‌جمهور، محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمد خانچی معاون عمرانی و محمد راضی‌جلالی معاون اقتصادی استاندار، مرتضی باوی مدیرکل امور روستایی و شوراها و فرزاد شاه ولی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان، رؤسا و دبیران ستاد اجرایی خدمات سفر استان و فرمانداران و رؤسای ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ها برگزار شد.

در این نشست که با ارائه گزارشی از غرفه دستاوردهای گردشگری خوزستان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران آغاز شد، علی‌اکبر حسینی‌محراب ضمن تبریک روز جوان و ایام شعبانیه و میلاد با سعادت امام زمان (عج) تصریح کرد: ما به عنوان فرزندان و مدیران مردم باید زمینه نشاط ، امید، شادی و سرزندگی را که هم‌اکنون در زندگی مردم نیز وجود دارد افزایش داده و در مقابل جلوی ضدارزش‌ها و نابهنجاری‌ها ایستاده و مبارزه کنیم.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان با اشاره به روزهای پیش رو تا آغاز تعطیلات و لزوم همبستگی بیشتر همه دستگاه‌ها در خدمات‌دهی بهینه نسبت به سالیان گذشته، تصریح کرد: خروجی این نشست‌ها باید در مناطق روستایی، شهری، جاده‌ها و همه ارکان جامعه مشهود باشد و فرمانداران، شهرداران و دهیاران باید در ایام نوروز دقت کافی را به کار گیرند، چرا که اینجا خوزستان است؛ جغرافیایی با یک تمدن چندهزارساله. باید هر مهمانی که وارد خوزستان می‌شود این مسئله را به خوبی درک کند.

او افزود: در شرایط فعلی برخی از افراد و گروه‌ها تلاش دارند تا چهره نازیبایی از خوزستان را به نمایش بگذارند و به سیاه‌نمایی روی آورند؛ بخصوص کسانی که کینه سیاسی نسبت به دولت دارند، در این میان وظیفه ما است که بتوانیم زیبایی خوزستان را از دل تاریخ، آثار تمدنی، فرهنگ باقی‌مانده از گذشته در مناطقی مانند چغازنبیل، شوش، امکانات موجود در شوشتر، دزفول، ایذه، مسجدسلیمان، بهبهان، آبادان و... را بیرون بیاوریم و خوزستان زیبا را به همگان نشان دهیم.

استاندار خوزستان با تأکید بر داشته‌های اقتصادی، اجرایی، فرهنگی و اجتماعی خوزستان گفت: همه مناطق و گستره سرزمینی خوزستان، دارای قابلیت‌های سرمایه‌گذاری است و هرکدام از آن‌ها به تنهایی می‌توانند میلیون‌ها گردشگر را به خود جلب کنند؛ در مقابل این داشته‌های بی‌شمار، کشورهای بسیاری در دنیا وجود دارند که هیچ کدام از این منابع را در اختیار ندارند.

او ادامه داد: فرمانداری‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط باید تلاش کنند تا کسانی که وارد استان خوزستان می‌شوند جاذبه مهمان‌نوازی اقوام ساکن در استان مانند بختیاری‌ها، عرب‌ها، بهمئی‌ها، لُرها، قشقایی‌ها و... را درک کنند؛ چراکه مردم این استان از دیرباز با فرهنگ مهمان‌نوازی و مهمان‌دوستی بزرگ شده‌اند و ما به عنوان متولیان این بخش باید زمینه این فرصت را ایجاد کنیم.

درخور ذکر است، تأمین مایحتاج موردنیاز گردشگران و راهیان‌نور در استان مقصد، بازدید راهیان نور از برخی از مکان‌های گردشگری و میراثی و تجهیز محل استقرار کاروان‌های راهیان‌نور از دیگر موضوعات مورد بررسی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر ۱۴۰۳ بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120300135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha