حفاری به‌ قصد کشف آثار تاریخی در زیر یک مسجد در سنندج/ ۲ متهم بازدداشت شدند

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: دو حفار غیرمجاز که در منزل شخصی به‌قصد کشف آثار تاریخی اقدام به حفر تونل در زیر یک مسجد کرده بودند، بازداشت شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، سرهنگ محمدرضا زارعی اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در روستای باباریز از توابع این شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: پس از اخذ حکم قضایی، با همراهی و هماهنگی ماموران انتظامی کلانتری شماره ۱۶، در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری انجام شده قرار گرفتیم.

او با بیان اینکه در این رابطه دونفر حفار غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند، عنوان کرد: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ۱.۵ متر و عمق ۱۰ متر و در ادامه یک تونل به قطر ۳ متر به قصد رسیدن به زیر یک مسجد و کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی یادآور شد: از متهمان دو عدد بیل، دو عدد کلنگ و یک دستگاه دریل برقی کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به اینکه پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است، بیان کرد: هموطنان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گزارش دهند و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120300155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha