۶ اثر غیر منقول خراسان شمالی ثبت ملی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از ثبت یک اثر تاریخی این شهرستان در فهرست میراث ملی غیرمنقول کشور خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان با اعلام این خبر تأکید کرد: پس از بررسی‌های انجام شده در جلسه شورای ملی ثبت آثار تاریخی و فرهنگی غیرمنقول کشور در روز چهارشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۲، شش اثر تاریخی خراسان شمالی در فهرست میراث ملی غیرمنقول ایران به ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: گورستان تاریخی خواجه نارنج با قدمت اسلامی متأخر در شهرستان گرمه، رنگین نگاره‌های آق کمر و رنگین نگاره‌های باش محله با قدمت عصر آهن در شهرستان فاروج، تپه‌های برج آقا ۱ با قدمت عصر آهن و برج آقا ۲ با قدمت اشکانی و قلعه علی‌آباد با قدمت دوره قاجار در شهرستان جاجرم آثار ثبت‌شده خراسان شمالی در فهرست میراث ملی غیرمنقول است.

مستوفیان خاطرنشان کرد: با ثبت این بناهای تاریخی و نیز معرفی هر چه‌بهتر آن‌، می‌توان گام‌های ارزنده‌ای در راستای حفظ و احیای این مواریث ارزشمند و انتقال آن به نسل‌های آینده برداشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120500199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha