دستگیری ۴ حفار غیرمجاز در غرب گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از شناسایی حفاری غیرمجاز به عمق ۱۱ متر در منزل مسکونی و دستگیری چهار حفار غیرمجاز دریکی از روستاهای شهرستان کردکوی در این ارتباط خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز شنبه ۵ اسفندماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارش‌های دوستداران میراث‌فرهنگی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در منزل یکی از ساکنان روستایی در شهرستان کردکوی، موضوع در دستور کار فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: پس از بررسی‌های میدانی و پایش منطقه و کسب نیابت قضایی، تیمی کارآزموده از پایگاه عملیاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی غرب استان ضمن هماهنگی با فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و همکاری نیروی انتظامی این شهرستان به محل اعزام و پس از بررسی و بازدید، حفاری غیرمجاز به عمق ۱۱ متر و عرض یک و نیم متر شناسایی شد.

او خاطرنشان کرد: در این زمینه تعداد چهار نفر به همراه ادوات حفاری غیرمجاز دستگیر و سپس متهمین با تنظیم صورت‌جلسه به‌منظور سیر مراحل قانونی و قضایی به نیروی انتظامی شهرستان کردکوی تحویل شدند.

ساوری در پایان بیان کرد: مردم استان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوکی در این خصوص جرائم مرتبط به میراث‌فرهنگی و تجاوز و تخریب آثار فرهنگی_تاریخی را با سامانه ارتباط تلفنی ۰۹۶۶۲ (دریافت اطلاعات مردمی در ارتباط با تخلفات حوزه میراث‌فرهنگی) در میان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120500221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha