کاهش تصادفات جاده‌ای خط قرمز چهارمحال و بختیاری در نوروز ۱۴۰۳ است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای خط قرمز مسئولان این استان برای نوروز ۱۴۰۳ است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علی حیدری روز شنبه در ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: در این راستا با برنامه‌ریزی‌های دقیق و مؤثر، بایستی میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای در این استان همزمان با نوروز ۱۴۰۳ حداقل ۵۰ درصد کمتر از سال گذشته باشد.

او افزود: توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی به‌منظور ارتقای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی ورودی به چهارمحال و بختیاری در دستور کار تمامی اعضای ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر استان باشد.

حیدری به همزمانی نوروز ۱۴۰۳ با ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ اشاره و تصریح کرد: در این ایام رعایت نکات مرتبط با ماه مبارک رمضان مورد توجه اعضای ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر چهارمحال و بختیاری قرار گیرد و اذان در ایستگاه‌های این ستاد به‌موقع پخش شود.

او خدمات‌رسانی کیفی به مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و یادآور شد: برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به این استان مشکلی وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: گشت‌های نظارت و بازرسی از اصناف و بازار استان باید به‌طور نامحسوس انجام شود.

حیدری گفت: شهرداران و دهیاران چهارمحال و بختیاری سامان‌دهی تابلوهای تبلیغاتی و ورودی‌های شهرها و روستاهای استان برای نوروز ۱۴۰۳ را با اولویت در دستور کار خود قرار دهند.

کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد خدمات سفرهای نوروزی چهارمحال و بختیاری فعال شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد خدمات سفرهای نوروزی از روز شنبه پنجم اسفندماه جاری فعال شد.

علیرضا جیلان تأکید کرد: ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر چهارمحال و بختیاری برای نوروز ۱۴۰۳ در قالب ۱۰ کمیته تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ به‌مدت ۲۰ روز فعالیت و به مسافران و گردشگران ورودی به این استان خدمات‌رسانی می‌کند.

او افزود: کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر شامل خدمات حمل‌ونقل با مسئولیت اداره‌کل راه و شهرسازی، خدمات امداد و نجات با مسئولیت جمعیت هلال‌احمر و خدمات انتظامی امنیتی و ترافیک شهری با مسئولیت نیروی انتظامی است.

جیلان تصریح کرد: کمیته‌های هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با مسئولیت دفاتر شهری و روستایی استانداری، برنامه‌ریزی و آمار با مسئولیت استانداری و اسکان و رفاه با مسئولیت اداره‌کل آموزش و پرورش زیر نظر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان فعالیت می‌کنند.

او یادآور شد: همچنین کمیته‌های ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات با مسئولیت دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات با مسئولیت استانداری، خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست با مسئولیت اورژانس، کمیته اطلاع‌رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی با مسئولیت اداره‌کل میراث‌فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع‌دستی و کمیته نظارت و تنظیم بازار با مسئولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت برای نوروز ۱۴۰۳ در چهارمحال و بختیاری فعالیت و خدمات‌رسانی خواهد کرد.

بارش‌های اسفندماه امسال در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بارش‌های اسفندماه جاری در مناطق مختلف استان در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود.

مهران چراغ‌پور تأکید کرد: از روز شنبه پنجم اسفندماه سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری و به‌ویژه شرق استان فعال شد که بارش‌های آن بیشتر به‌صورت جامد (برف) است.

او افزود: به‌دنبال فعالیت این سامانه بارشی هوای چهارمحال و بختیاری سرد و بارش‌ها به‌طور پراکنده ادامه‌دار می‌شود.

چراغ‌پور به کاهش ۱۵۰ میلیمتری و ۶۱ درصدی بارش‌های چهارمحال و بختیاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره و تصریح کرد: این استان هم‌اکنون رتبه نخست کاهش بارش در کشور را دارد.

۷۰ دستگاه ترددشمار در چهارمحال و بختیاری برای نوروز فعالیت دارد

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۷۰ دستگاه ترددشمار و ۳۴ دوربین کنترل سرعت در استان برای نوروز ۱۴۰۳ فعالیت می‌کند.

حسین مالکی تأکید کرد: ۴۲ راهدارخانه با ۳۰۲ دستگاه خودرو سبک، سنگین و نیمه‌سنگین به‌همراه ۲ جرثقیل برای خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به چهارمحال و بختیاری در نوروز ۱۴۰۳ آمادگی دارد.

او افزود: پیش‌فروش بلیط‌های نوروزی به‌طور سراسری در کشور از ۲۵ اسفندماه جاری آغاز خواهد شد.

مالکی تصریح کرد: از ۲۵ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده تمامی کارگاه‌های عمرانی واقع در جاده‌های چهارمحال و بختیاری تعطیل می‌شود.

او یادآور شد: تأمین به‌موقع سوخت و روغن موتور مورد نیاز ناوگان حمل‌ونقل عمومی چهارمحال و  بختیاری ضروری است.

طرح نظارت ویژه نوروز ۱۴۰۳ در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: طرح نظارت ویژه نوروز ۱۴۰۳ در ۲ بخش کالایی و خدماتی از یکم اسفندماه جاری در استان آغاز شده است و تا ۲۴ فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

بیژن بهرامی تأکید کرد: ۱۵ گروه گشت و بازرسی ویژه صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری برای نوروز ۱۴۰۳ کشیک هستند و این گروه‌ها با گشت‌های مشترک استان همکاری دارند.

او افزود: رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌ها و تشدید نظارت و بازرسی از برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در طرح ضیافت نوروزی است.

بهرامی تصریح کرد: کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، مسافران و گردشگران ورودی به چهارمحال و بختیاری همزمان با نوروز ۱۴۰۳ به‌موقع تأمین خواهد شد.

روشنایی مسیرهای تردد چهارمحال و بختیاری در نوروز ۱۴۰۳ تقویت شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: راه‌اندازی استراحت‌گاه‌های ویژه مسافران و گردشگران در مسیرهای اصلی استان می‌تواند باعث کاهش تصافات و تلفات جاده‌ای شود.

سرهنگ ایرج حسین‌پور تأکید کرد: روشنایی مسیرهای تردد مسافران و گردشگران ورودی به چهارمحال و بختیاری در نوروز ۱۴۰۳ تقویت شود.

او افزود: مجموعه پلیس چهارمحال و بختیاری برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای به‌ویژه در نوروز ۱۴۰۳ تلاش می‌کند.

ورودی‌های مرکز چهارمحال و بختیاری برای نوروز ۱۴۰۳ سامان‌دهی می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری شهرکرد نیز گفت: تمامی ورودی‌های مرکز چهارمحال و بختیاری برای استقبال از مسافران و گردشگران ورودی به استان در نوروز ۱۴۰۳ سامان‌دهی می‌شود.

محمدرضا محمدیان تصریح کرد: پاک‌سازی ورودی‌های شهر، جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، تعمیر و تجهیز سرویس‌های بهداشتی و نصب المان‌های شهری به‌مناسبت نوروز ۱۴۰۳ در شهرکرد انجام خواهد شد.

او یادآور شد: شهرداری شهرکرد برای نوروز ۱۴۰۳ رنگ‌آمیزی جدول‌ها، خط‌کشی معابر، آماده‌سازی پارک‌ها و بوستان‌ها، نصب سفره‌های هفت‌سین و راه‌اندازی بازارچه‌ها را در دستور کار دارد.

۴۲ هزار و ۵۴۵ گردشگر از ۴۲ سیاه‌چادر عشایری در نوروز سال گذشته بازدید کردند

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در نوروز سال گذشته ۴۲ هزار و ۵۴۵ مسافر و گردشگر نوروزی ورودی به استان از ۴۲ سیاه‌چادر عشایری بازدید کردند.

محمد محمودی تأکید کرد: این تعداد مسافر و گردشگر در نوروز ۱۴۰۳ پنج هزار و ۴۰۰ کیلوگرم انواع تولیدات عشایر چهارمحال و بختیاری را خریداری کردند.

شهرستان سامان آمادگی پذیرش مسافران نوروزی را دارد

فرماندار سامان گفت: این شهرستان برای نوروز ۱۴۰۳ آمادگی پذیرش مسافران و گردشگران ورودی به چهارمحال و بختیاری را دارد.

عباس رحیمی تأکید کرد: تلاش می‌شود تمامی امکانات رفاهی و تفریحی برای استقبال مطلوبی از مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان سامان در نوروز ۱۴۰۳ فراهم شود.

او افزود: برنامه‌ریزی برای جلوگیری از بروز ترافیک در نقاط مختلف شهرستان سامان همزمان با نوروز ۱۴۰۳ در دستور کار قرار دارد.

رحیمی تصریح کرد: شهرستان سامان پنج ورودی اصلی و فرعی از سمت استان اصفهان دارد که این ظرفیت در افزایش حضور مسافران و گردشگران ورودی به این شهرستان تأثیرگذار است.

او یادآور شد: جمعه بازار سامان با هدف ارتقای دسترسی شهروندان این شهرستان برای خرید کالاها و نیازهای اساسی پس از ۳۰ سال راه‌اندازی شد.

گفتنی است ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده به مسافران و گردشگران ورودی به این استان خدمات‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120700263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha