نشست مشترک مدیرکل میراث‌فرهنگی یزد با گردشگران چینی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با گردشگران چینی پروژه ایران سلام در محل هتل ارگ یزد دیدار کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، شامگاه یکشنبه ۶ اسفندماه نشست صمیمانه مدیرکل میراث‌فرهنگی استان با گردشگران چینی پروژه ایران سلام که هم‌زمان با عید بهاره چینی به یزد سفر کرده‌اند، برگزار شد.

پروژه تور آشناسازی ایران سلام با حضور اینفلوئنسرهای گردشگری چینی در بازه زمانی ۴ لغایت ۱۱ اسفند در یزد برگزار می‌شود.

سفر این گروه به ایران با موضوع فرهنگی تاریخی بوده که طی این برنامه ۷ نفر از اینفلوینسرهای مطرح کشور چین از بناهای تاریخی یزد بازدید می‌کنند.

رستگاری در این دیدار با اعضای گروه گردشگران چینی، ضمن خوشامدگویی و تشکر از حضور آنان در کشور و استان یزد، مهمان‌نوازی و مهمان‌دوستی را مهم‌ترین ویژگی مردم یزد عنوان کرد.

او در ادامه به ویژگی‌های ممتاز یزد اشاره کرد و گفت: یزد، اولین شهر خشت خام جهان، دومین شهر تاریخی جهان بعد از ونیز ایتالیاست که دارای ۱۲ اثر ثبت جهانی اعم از بافت تاریخی، باغ‌ها، کاروانسراها و قنوات است و هر آنچه از ایران باستان در ذهن شما باشد از نوع بکر و اصیلش را در یزد می‌توانید ببینید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد از این گردشگران به‌عنوان سفیران فرهنگی یاد کرد و خواست تا توانمندی‌های ایران و یزد را در زمینه‌های مختلف برای مردم کشور بزرگ چین تبلیغ کنند.

این گروه روز گذشته از جاذبه‌های گردشگری میبد و یزد نظیر نارین قلعه، کاروانسرای شاه‌عباسی، یخچال خشتی، باغ دولت‌آباد و مجموعه امیرچقماق بازدید کردند.

نشست مشترک مدیرکل میراث‌فرهنگی یزد با گردشگران چینی پروژه ایران سلام

انتهای پیام/

کد خبر 1402120700305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha