بناهای تاریخی غرب استان اصفهان پس از بارش‌های سنگین برف، آسیبی ندیده‌اند

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از بررسی و پایش تمامی بناهای تاریخی غرب استان اصفهان پس از بارش‌های سنگین دو روز گذشته برف در این نواحی و عدم وارد شدن هرگونه آسیبی به این آثار خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حمیدرضا محققیان امروز ۸ اسفندماه با اعلام این مطلب گفت: آمارهای سازمان هواشناسی استان اصفهان حاکی است که محورهای شمال، جنوب، غرب و مرکز استان اصفهان شاهد بارش نسبتاً سنگین برف در طی ۲ روز گذشته بوده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: بر اساس همین آمارها، بارش برف در محور غرب استان اصفهان به بیش از ۵۰ سانت رسیده و با توجه به بارش برف تا نیمه‌شب گذشته، پایش بناهای تاریخی و جاذبه‌های غرب استان اصفهان در دستور کار ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های این محور قرارگرفته است.

او افزود: بناهای ارزشمندی همچون مسجد جامع گلپایگان، منار تاریخی گلپایگان، مسجد جامع خوانسار، خانه اسپهری، خانه حبیبی‌ها، قلعه تخماقلو، خانه دکتر صالحی و سایر ابنیه تاریخی این محور مورد پایش قرارگرفته و خوشبختانه آسیبی متوجه این بناهای نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120800332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha