پایگاه مدیریت دانش گردشگری راه‌اندازی شد

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: پایگاه مدیریت دانش گردشگری همزمان با هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در مراسمی با حضور معاون گردشگری و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ابوطالب قاسمی با اعلام این خبر افزود: این پایگاه با هدف دسترسی سریع و راحت، اشتراک‌گذاری و استفاده از منابع علمی از جمله طرح‌ها، گزارش‌ها، مقالات، کتاب‌ها و پایان نامه‌های دانشگاهی با موضوع گردشگری و با همکاری دفتر فناوری اطلاعات گردشگری طراحی و راه‌اندازی شده است.

قاسمی پیوند صنعت گردشگری و دانشگاه و کاربردی‌سازی دانش گردشگری در بخش دانشگاهی را از جمله اهداف مهم طراحی و راه‌اندازی این سامانه دانست و گفت: این پایگاه مسئولیت حفظ سوابق پژوهشی گردشگری به صورت تخصصی و تجمیع در یک سامانه و گسترش دانش، دریافت بازخوردها، یادگیری و خلق ایده‌های جدید را بر عهده دارد.

او با تاکید بر اینکه چشم‌انداز توسعه این سامانه برمبنای اصلاح و بهبود دانش در قالب دانش جدید طرح‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: پایگاه مدیریت دانش گردشگری  فرصتی برای نمایش آثار برتردانشجویی و تحقیقاتی و دسترسی سریع و منسجم تحقیقات گردشگری ذیل حوزه آموزش و مطالعات گردشگری است.

قاسمی در پایان گفت: این پایگاه در زیرپرتال معاونت گردشگری به نشانی tourism.mcth.ir/library و در هماهنگی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی- تحقیقاتی در اختیار محققان و علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120800347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha