جشنواره گل نرگس در دره‌شهر ایلام برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ازبرگزاری جشنواره گل نرگس در شهرستان دره‌شهر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی امروز ۸ اسفند ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: شب گذشته جشنواره گل نرگس با حضور هوشنگ طاهری فرمانداردره‌شهر و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی و همچنین با حضور عوامل برنامه زنده محلی صدا وسیمای مرکز ایلام در شهرستان دره‌شهر برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه برداشت گل نرگس در اراضی کشاورزی ایلام آغاز شده است، افزود: استان ایلام یکی از قطب اصلی تولید گل نرگس به شمار می‌رود، تولید این گل در مناطق جنوبی استان باعث اشتغال و درآمد برای مردم منطقه شده است.

شریفی تصریح کرد: برگزاری رویدادهای گردشگری یکی از راهکارهای توسعه و رونق گردشگری محلی و ابزار بسیار مهمی در جلب مشارکت جوامع محلی در امر توسعه است.

او ادامه داد: برگزاری این برنامه عامل و زمینه ساز توسعه اقتصادی و همچنین در درازمدت باعث جلب گردشگران ملی و بین‌المللی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: رویشگاه طبیعی گل نرگس در شهرستان دره‌شهر در تاریخ یوم خرداد ۱۳۹۹ به شماره ثبت ۸۴۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120800354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha