کوه خواجه زابل با مشارکت میراث‌فرهنگی و اوقاف ساماندهی می‌شود 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از ساماندهی و مرمت بنای تاریخی و گردشگری کوه خواجه زابل با مشارکت اداره کل اوقاف خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمدهادی طهرانی‌مقدم روز سه شنبه ۸ اسفندماه در دیدار با مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اظهار کرد: با توجه به اینکه نوروز امسال و بهار طبیعت با ماه‌مبارک رمضان و بهار قرآن همزمان شده است ضرورت دارد تا اماکن و ابنیه‌های تاریخی مذهبی که گردشگران را به سمت خود جلب می‌کنند مهیای پذیرایی مطلوب شود.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان با اشاره به کوه خواجه در شمال استان افزود: همه ساله در این بنای تاریخی مذهبی تعداد زیادی از مسافران حاضر می‌شوند و باید در خصوص اسکان موقت آنها، پذیرایی و ایجاد غرفه و بوفه‌های خرید و امکانات رفاهی نیز اقدامات لازم انجام شود.  

او ادامه داد: همچنین رسیدگی ویژه و به قید فوریت بقعه نیز یک ضرورت است که باید از جنبه‌های مختلف مورد توجه قرار بگیرد.  

به گفته طهرانی‌مقدم، موضوع دیگری که در این مکان باید مدنظر قرار بگیرد تجهیز و ترمیم سرویس‌های بهداشتی است که در این زمینه اداره کل میراث‌فرهنگی نیز آمادگی خود را برای مشارکت اعلام می‌کند و هرنوع همکاری در چارچوب قانون و ضوابط که نیاز باشد با اداره کل اوقاف و امورخیریه خواهد داشت. 

تحول جدی در میراث‌فرهنگی استان سیستان و بلوچستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار کرد: در دوره جدید میزان خدمات و فعالیت‌ها در اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان پیشرفت ویژه‌ و سرعت گرفته به نحوی که این تحول ملموس و قابل درک است که حاصل مدیریت قوی و انسجام تیمی و همدلی در این اداره کل است.  

حجت‌الاسلام محسن اشرفیان افزود: از همکاری دوجانبه با میراث‌فرهنگی استقبال کرده و برنامه های ویژه‌ای نیز برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در بقعه های تحت نظارت این اداره کل داریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120800374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha