«نوروز بدون فوتی» و «نوروزِ همراه با ملاحظات ماه مبارک رمضان» دو رویکرد مهم استان یزد/ فرصت بزرگ تقارن بهار معنویت و طبیعت برای رسیدن به نشاط مادی و معنوی

استاندار یزد گفت: شعار نوروز امسال استان همچون سال گذشته بر دو پایه «نوروز بدون فوتی» با در نظر گرفتن تدابیر ویژه و «نوروزِ همراه با ملاحظات ماه مبارک رمضان» استوار است .

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، عصر روز گذشته ۷ اسفندماه نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان به ریاست استاندار یزد و به‌منظور ارائه گزارش و اطلاعات مربوط به خدمات و امکانات فراهم‌شده برای مسافران و گردشگران نوروزی، گزارش کمیته نظارت و تنظیم بازار و معرفی برنامه‌های گردشگری رمضان برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، از آمادگی کامل دستگاه‌های استان با تمهیدات لازم برای سفرهای بانشاط، امیدآفرین وتوام با سلامت گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: شعار نوروز امسال استان همچون سال گذشته بر دو پایه «نوروز بدون فوتی» با در نظر گرفتن تدابیر ویژه و «نوروزِ همراه با ملاحظات ماه مبارک رمضان» استوار است.

مهران فاطمی تقارن بهار معنویت و طبیعت را برای رسیدن به نشاط مادی و معنوی یک فرصت بزرگ دانست و اظهار کرد: در این راستا برنامه‌ریزی‌های فرهنگی متناسب با این ایام انجام و در سراسر استان نوروزگاه ها برای استقبال از مسافرین نوروزی و کاهش حوادث ترافیکی با محوریت گروه‌های جهادی برپا شود.

او در ادامه بابیان اینکه مراکز اقامت رسمی نظیر هتل‌ها و بومگردی ها باید نظارت و پذیرایی مطلوب از مهمانان نوروزی را در اولویت قرار دهند، تصریح کرد: اتحادیه هتلداران نیز زمینه پذیرش مناسب مسافران و رعایت ملاحظات فرهنگی استان را موردتوجه قرار دهند.

 استاندار ادامه داد: مجموعه آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌های استان نیز ظرفیت‌های خود را در تراز فرهنگیان و مسافران وارد مدار خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی کنند.

 فاطمی بابیان اینکه شهرداری‌ها نیز باید بوستان‌ها و مکان‌هایی را برای برپایی چادرهای مسافرتی در ایام نوروز مشخص کنند، گفت: همچنین بر عملکرد خانه‌های مسافر مجوز دار نظارت و با خانه‌های مسافر غیرقانونی برخورد شود.

او مدیریت مسافران نوروزی در مواقع بحرانی نظیر طوفان و سیل در ایام نوروز را مهم دانست و افزود: ستاد مدیریت بحران استان با همکاری مجموعه هلال‌احمر مکان‌های اسکان اضطراری را همراه با امکانات رفاهی برای مردم در نظر بگیرد.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به اهمیت تهیه و توزیع نقشه به‌روز راه‌ها در مراکز استقبال از مسافرین نوروزی و ورودی شهرها همراه با پیوست ملاحظات فرهنگی ماه رمضان، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت ارسال پیامک برای مسافرین و اعلام پایگاه‌های اسکان نوروزی انجام شود. او با تأکید بر ایجاد یک محور گردشگری مذهبی معنوی در شهر یزد، گفت: تدارک برنامه‌های فرهنگی ویژه در مراکز خاص مذهبی مانند مسجد جامع، حسینیه امیرچقماق و ... در دستور کار مجموعه میراث فرهنگی و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد قرار گیرد.

فاطمی در ادامه بابیان اینکه مبنای عمل در خصوص فعالیت رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و هتل‌های سطح استان در ماه مبارک رمضان، «قانون» خواهد بود خاطرنشان کرد: بر این اساس، تنها مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنای هرگونه تصمیم‌گیری و اقدام قرار خواهد گرفت.

او همچنین بر ضرورت تعیین تکلیف ترافیک بافت تاریخی یزد توسط شهرداری، پلیس راهنمایی و رانندگی و شورای ترافیک استان و ممنوعیت تردد خودرو و موتورسیکلت در بافت تاریخی در ایام نوروز و نیز لزوم لغو هرگونه عملیات عمرانی در شهرها تا نیمه اسفندماه تأکید کرد. 

استاندار یزد در پایان بابیان اینکه فرمانداری‌ها باید هویت شهرستانی را با برگزاری برنامه‌های فرهنگی بانشاط و متناسب با ماه مبارک رمضان تقویت کنند، گفت: برگزاری شب میراثی فرهنگی ویژه هر شهرستان در دستور کار قرار گیرد و در این راستا شهرستان‌ها از برنامه‌های فاخر سازمان فرهنگی شهرداری یزد الگوبرداری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120900395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha