بازدید معاونان پرورشی اداره کل آموزش و پرورش زنجان از موزه باستان‌شناسی پیر احمد زهرنوش ابهر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر گفت: معاونان پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان از موزه باستانشناسی پیر احمد زهرنوش ابهر بازدید کردند. 

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر علیمحمدی روز سه شنبه ۸ اسفندماه گفت: معاونان پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان از موزه باستان‌شناسی پیر احمد زهرنوش ابهر بازدید کردند و موارد علمی و تخصصی توسط کارشناسان موزه ارائه شد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر افزود: آثار تاریخی ومعماری سنتی و نیز گنجینه‌های تجسمی، فرهنگی وهنری بسیار تأثیر گذار ومورد توجه این قشر فرهنگی و تحصیلکرده به عنوان بخشی از فرهنگ تاریخی شهرستان ابهر قرار گرفت. 

او گفت: آرامگاه معروف به پیراحمد زهرنوش محل دفن سه تن از عرفا و بزرگان تاریخ ابهر است و امروزه به یکی از جاهای دیدنی ابهر در استان زنجان تبدیل شده است. بقعه پیر احمد زهرنوش مربوط به سده ۶ و ۷ ه. ق است. 

بنا که در حاشیه جنوبی شهر ابهر واقع شده است در تاریخ ۱ مهر ۱۳۵۳ با شماره ثبت ۹۸۱ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120900397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha