خدمات‌دهی به مسافران نوروزی در قالب ١٢ کمیته در کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از خدمات‌دهی به گردشگران نوروزی در قالب ١٢ کمیته در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد روز چهارشنبه ۹ اسفندماه در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان که با حضور معاون امور جنگل سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان و مدیران دستگاه‌های عضو ستاد در سنندج برگزار شد، گفت: ۱۲ کمیته در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر از ۲۰ اسفند ۱۴۰۲تا ۲۳ فرودین‌ماه ۱۴۰۳ به مسافران نوروزی در استان خدمت‌رسانی خواهند کرد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: کمیته‌ها شامل کمیته حمل‌ونقل، خدمات امدادونجات، انتظامی- امنیتی و ترافیک شهری، هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اسکان و رفاه، برنامه‌ریزی و آمار، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی و عملکرد، کمپین سی، شصت استراحتگاه‌های بین‌راهی، رسیدگی به شکایات، بهداشت- سلامت و محیط زیست و کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات امور فرهنگی و فضای مجازی است. 

او عنوان کرد: دبیرخانه ستاد به‌عنوان مسئول کمیته اسکان، آمار و نظارت، علاوه بر تشکیل جلسات متعدد، نسبت به تشدید نظارت‌ها و کنترل خدمات ارائه شده با همکاری اعضای ستاد بر نحوه ارائه خدمات اقدام نموده است. 

مهرزاد افزود: پیگیری صدور احکام روسای کمیته‌های ستاد و فرمانداران به‌عنوان روسای ستاد شهرستان، تشکیل اکیپ‌های استان و شهرستان به‌منظور کنترل کیفیت و قیمت واحدهای اقامتی و پذیرایی از جمله اقدامات دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر در این مدت بوده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: همچنین باتوجه به تقارن ایام مبارک ماه رمضان و تعطیلات عید نوروز جلسه ویژه‌ای نیز برای نحوه فعالیت واحدهای پذیرایی و رعایت شئونات ماه مبارک رمضان برگزار و نحوه فعالیت واحدهای پذیرایی نیز مشخص شده است. 

او بیان کرد: این اداره‌کل ضمن آماده‌سازی عمارت‌ها و محوطه‌های تاریخی، برنامه‌های متعددی از جمله برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در این ایام خواهد داشت. 

مهرزاد در ادامه سخنانش گفت: استان کردستان توانست با همکاری شهرداری سنندج، اتاق بازرگانی، علوم پزشکی و فعالان بخش خصوصی، بهمن‌ماه سال‌جاری در هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع‌وابسته تهران حضوری فعال و پررنگ داشته باشد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به رونمایی پایگاه اطلاع‌رسانی جاذبه‌های گردشگری استان کردستان با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این رویداد بین‌المللی اظهار کرد: از ادارات مربوطه درخواست می‌شود نسبت به ارسال اطلاعات و تصاویر مربوط به ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی اقدام نمایند. 

گفتنی است؛ برگزاری جلسه کمیته‌های ستاد خدمات سفر، معرفی رابط ستاد سفر توسط ادارات، برنامه ریزی فرماندارن برای برگزاری جشن‌ها و نمایشگاه‌ها، برنامه ریزی برای جشن نوروز با توجه به اینکه در تقویم رویدادهای ملی ثبت شده است البته با همکاری کلیه ادارات فرهنگی، همکاری شهرداری درخصوص دراختیار قراردادن زمین و فضای مناسب برای نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات، استفاده از ظرفیت محوطه ادارات و مدارس برای پارکینگ موقت و پرهیز از آمار پراکنده از جمله مواردی بود که در این جلسه عنوان شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120900446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha