میزبانی از ورزشکاران خارجی بهترین گزینه برای رشد و توسعه گردشگری است/ وزارت ورزش از توانمندی خود برای رونق گردشگری استفاده می‌کند

وزیر ورزش و جوانان، گفت: در سال جدید قصد داریم میزان میزبانی از تیم‌ها و ورزشکاران کشورهای دیگر را افزایش دهیم تا از طریق این حضور به توسعه گردشگری ایران نیز کمک کنیم.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: یکی از موضوعات اساسی و مهم ما در حوزه گردشگری مرتبط با بخش ورزش این است که میزبانی مسابقات بین‌المللی را داشته باشیم.

او با بیان اینکه در سال جاری در ۵ رشته ورزشی موفق شدیم میزبان بالغ بر ۱۰۰ کشور باشیم، افزود: این میزبانی در رشته‌ها و استان‌های مختلف انجام شد. حضور ورزشکاران و قهرمانان همه رشته‌های ورزشی دنیا در ایران می‌تواند بهترین عامل برای توسعه و گردشگری داخلی باشد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین ادامه داد: گردشگری ورزشی همانند دیگر شاخه‌ها نظیر گردشگری زیارت، سلامت و محیط‌زیست و ... یکی از مهمترین زیرشاخه‌های این حوزه است و به همین دلیل مصمم هستیم تا در سال آینده میزان این میزبانی‌ها را بالا ببریم تا از طریق حضور ورزشکاران و کادرفنی کشورهای دیگر گردشگری ایران را نیز رونق دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121200506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha