احداث هتل‌های ۴ و ۵ ستاره لازمه جذب گردشگران خارجی در استان اردبیل

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: لازمه جذب گردشگر خارجی در استان اردبیل احداث و ایجاد هتل‌های ۴ و ۵ ستاره است.

به‌ گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، جعفر بذری در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل گفت: به منظور جذب گردشگر خارجی باید تعداد هتل‌های ۴ و ۵ ستاره در استان اردبیل افزایش پیدا کند.

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان اردبیل افزود: توسعه زیرساخت‌ها و خدمات در رونق صنعت گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در کنار سایر زیرساخت‌ها باید تعداد هتل‌ها و مراکز اقامتی دارای سطح بین‌المللی در استان بیشتر از این باشد.

او تاکید کرد: در حال حاضر استان اردبیل ۲۲۰ مرکز اقامتی در قالب هتل، هتل آپارتمان و مهمان‌پذیر دارد که با ۱۵ هزار تخت در استان اردبیل در پذیرش مسافر و گردشگر فعالیت دارند و بیش از ۵ هزار تخت پذیرش مسافر نیز از طریق خانه‌مسافرها در استان آماده پذیرش گردشگران است.

بذری ادامه داد: استان اردبیل رتبه سوم را در کشور از لحاظ تعداد تخت‌های رسمی واحدهای اقامتی دارد اما باید توجه کرد که دو دهه از عمر مراکز اقامتی و پذیرایی استان سپری می‌شود و ضرورت دارد این مراکز نوسازی شده و امکان بهره‌گیری از ظرفیت آنها در جذب گردشگران و مسافران با کیفیت بهتر فراهم شود.

رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیشنهاد ما این است که برای سرمایه گذاران این بخش تغییر کاربری و سایر تسهیلات با راحتی و سهولت خاص انجام شده و متولیان امر نیز در این زمینه یاریگر سرمایه‌گذاران باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121200523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha