یشم‌های نفیس گنجینه کاخ گلستان به نمایش گذاشته می‌شود

مجموعه یشم‌های نفیس گنجینه کاخ گلستان با عنوان نمایشگاه «هندوستان در گلستان» با حضور قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور افتتاح می‌شود.

آفرین امامی در گفت و گو با خبرنگار میراث آریا گفت: این نمایشگاه دربرگیرنده آثار گنجینه کاخ گلستان از جنس یشم که نوعی سنگ گران قیمت و تزئینی است و به گفته اهل هنر و فن، حتی از طلا نیز ارزش بیشتری دارد در قالب نمایشگاه هندوستان در گلستان با همکاری و مشارکت مرکز فرهنگی سفارت جمهوری هند در ایران برپا می‌شود.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان ادامه داد: آثار یشم موجود در گنجینه کاخ گلستان از سوی سید مسعود سید بنکدار محقق و استاد دانشگاه، ارزیابی و بیش از ۱۰۰ اثر در قالب آثار مختلف ظروف و موارد دیگر دستچین و برای این نمایشگاه فاخر آماده نمایش شده است.

او تصریح کرد: براین اساس به دلیل خواستگاه این نوع یشم‌هایی موجود در گنجینه کاخ گلستان که مربوط به هندوستان است، این نمایشگاه با عنوان هندوستان در گلستان و با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور و همچنین رودرا گائوراو سرشت سفیر جمهوری هند در ایران در روز دوشنبه ۱۴ اسفندماه در عمارت چادرخانه کاخ گلستان افتتاح می‌شود.

امامی بیان کرد: در ادامه افتتاح این نمایشگاه، در روز سه شنبه ۱۵ اسفند نیز در کاخ ابیض این مجموعه جهانی، نشست تخصصی معرفی یشم‌های نفیس گنجینه کاخ گلستان برگزار می‌شود. همچنین در روزهای دوشنبه ۱۴ و سه شنبه ۱۵ اسفند از سوی هنرمندان هندی موسیقی در این مجموعه جهانی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121200538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha