طرح جامع ساماندهی بناهای تاریخی و فرهنگی تدوین می‌شود/ تسریع فرآیند جذب مشارکت بخش خصوصی در مرمت و احیا

با امضای این تفاهم‌نامه‌ بین صندوق توسعه و احیا و شرکت نوسازان جنوب شرق تهران، علاوه بر تقویت فرآیند جذب سرمایه‌گذاران، ساز و کار اجرایی برای احیای بناهای دارای مالکیت خصوصی نیز ارائه می‌شود.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، تفاهم‌نامه بین صندوق توسعه و احیا و شرکت نوسازان جنوب شرق تهران، با هدف تهیه طرح جامع ساماندهی بناهای تاریخی و میراث فرهنگی، امروز ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲، طی جلسه‌ای با حضور مدیران صندوق و شرکت نوسازان در عمارت مسعودیه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه شهاب طلایی، گفت: صندوق توسعه و احیا نیازمند بازوی اجرایی برای نظارت بر احیا و طرح‌های مرمتی ارائه شده در فرآیند احیای بناهاست و برخی از این مراحل را با سیاست برون سپاری به شرکت‌های دارای صلاحیت انجام می‌دهد.

او افزود: تا به اینجا در سال ۱۴۰۲، ۴۲ بنای تاریخی برای مرمت و احیا به بخش خصوصی واگذار شده و این رقم با احتساب مزایده آتی جذب مشارکت مردمی در مرمت و احیای بناها که در روزهای پایانی سال برگزار خواهد شد، افزایش خواهد یافت.

لازم به ذکر است از جمله اهداف طرح جامع ساماندهی بناهای تاریخی و فرهنگی، همکاری در شناسایی، مطالعه، تهیه طرح جامع ساماندهی بناهای تاریخی، اجرا و نظارت بر اجرای طرح ها و ظرفیت سازی برای درآمدزایی بناهای تاریخی دولتی و خصوصی با ساز و کار و سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی است.

از دیگر اهداف این طرح نیز می‌توان به هماهنگی و تنظیم مکانیسم همکاری دستگاه های اجرایی دولتی و مالکان بخش خصوصی در راستای حفظ، ساماندهی و مدیریت و بهره برداری بناهای تاریخی و با ارزش اشاره کرد.

گفتنی است این جلسه با حضور شهاب طلایی، مدیر عامل صندوق توسعه و احیا و محمد حسین اژدری، مدیر عامل شرکت نوسازان شمال شرق تهران و جمعی از مدیران صندوق و شرکت سرمایه‌گذاری مذکور برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121200541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha