کنگره جهانی گردشگری برف، کوهستان و سلامتی برای تمرکز بر مسافران جدید

دوازدهمین کنگره جهانی گردشگری برف، کوهستان و سلامتی به موضوع پایداری و رفاه برای افزایش آمار گردشگری در این حوزه می‌پردازد.

به‌گزارش میراث آریا، دوازدهمین کنگره جهانی گردشگری برف، کوهستان و سلامتی در ۲۰ تا ۲۲ مارس در آندورا در چارچوب اتحادیه اروپا با عنوان پنج سال اقدام برای توسعه مناطق کوهستانی برگزار می‌شود. موضوع این کنگره «کوهنوردان: پایداری و رفاه، کلیدهای گردشگری کوهستانی» است.

برای پرداختن به موضوعات اصلی، این نشست بر روی گردشگری سلامت و تندرستی، پایداری، ترویج گردشگری ممتاز در مناطق کوهستانی، محصولات گردشگری نوظهور و آموزش و جذب استعدادهای انسانی متمرکز خواهد بود.

به همین مناسبت، گردشگری سازمان ملل گزارش اخیر خود را که همراه با بخش مشارکت کوهستانی (MP)  سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) با عنوان «درک و کمیت گردشگری کوهستان» تهیه شده است، ارائه خواهد کرد. بهترین دهکده‌های گردشگری توسط برندگان جوایز گردشگری سازمان ملل نیز با نمایندگی روستای ساس فی از منطقه والایسِ سوئیس (روستای گردشگری نمونه در سال ۲۰۲۱)، روستای سنت آنتون آم آرلبرگ اتریش (روستای گردشگری نمونه ۲۰۲۳) و روستای اوردینو از آندورا (روستای گردشگری نمونه در سال ۲۰۲۳) معرفی خواهند شد.

امسال، به عنوان یک عنصر جدید، کنگره بر موضوع «بهزیستی» تمرکز خواهد کرد، که منعکس‌کننده تقاضای گردشگران امروزی و نیاز به انطباق پیشنهادات با روندهای جدید در بین مسافران و چالش‌های ایجاد شده برای مقاصد کوهستانی به دلیل نیاز به تنوع و پیشرفت تغییرات آب و هوایی است.

این کنگره که توسط دولت آندورا و گردشگری سازمان ملل متحد و با همکاری دولت‌شهرِ اِنکمپ (آندورا) سازماندهی شده است، از حمایت شهرداری‌های دیگر در آندورا و دو حامی مالی اصلی برخوردار است: شرکت تلکام آندورا به عنوان حامی فناوری و شرکت بانکداری کردیت آندروا به عنوان حامی مالی.

تجارب اجرای «گردشگری سلامتی» توسط سخنرانانی مانند لازلو پوکو، مدیر عامل گردشگری سلامت در سراسر جهان، جوآن مورو، رئیس انجمن گردشگری سلامت مقصد سلامت آندورا، و اما هیفیل، مدیر بازاریابی گروه چنوت سوئیس (فعال در حوزه سلامت) ارائه خواهد شد.

موضوع دیگری که قرار است مورد بحث قرار گیرد «گردشگری آبگرم» با هدف توسعه بیشتر این بخش در مناطق کوهستانی با شرکت در کنگره سیلا مزوسی، دبیر کل انجمن اسپاهای اروپا خواهد بود.

پایداری نیز یک موضوع کلیدی خواهد بود، و افرادی مانند خاویر کورسو، که پروژه‌ای با نشنال جئوگرافیک به همراه کمپانی گردشگری آندورا برای مدیریت تأثیر این بخش بر محیط‌زیست و مردم و محافظت از کره زمین راه‌اندازی کرده است، سخنرانی می‌کنند.

آموزش و ظرفیت‌سازی نیز جایگاه برجسته‌ای در این دوره از کنگره خواهد داشت، جایی که روی ژو، رئیس موسسه آموزش عالی بلا ویستا در سوئیس، همراه با ماریا آبلانت، رئیس CETT در بارسلونا، چالش‌های منابع انسانی و نیاز به گردشگری کوهستانی برای آینده نزدیک را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

ورزش یکی دیگر از موضوعات برجسته خواهد بود که توسط دیوید آستریه، مدیر آیکونیک آندورا، که مرکز اقامتی پزشکی-ورزشی را با هدف تبدیل شدن به یک رهبر اروپایی و جهانی برای تمرینات ورزشی در ارتفاع ارائه خواهد کرد، مطرح خواهد شد. تجارب موفق نمایندگان بهترین‌های آلپ، توریسم لخ زورس (اتریش)، پیرنه و آژانس پیک دو میدی (فرانسه) نیز مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121300603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha