دومین جلسه ستاد خدمات سفرهای نوروزی سیستان و بلوچستان برگزار شد/ برپایی سیاه چادر و عرضه صنایع دستی بومی

مسئول هماهنگی ستاد خدمات سفر اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از برگزاری دومین جلسه این ستاد در استان خبر داد. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، دومین جلسه ستاد خدمات سفر با حضور مدیرکل، معاونان و کارشناسان اداره کل با هدف بررسی مصوبات جلسه قبل و ارائه راهکارهای رفع موانع و چالش های سفرهای نوروز ۱۴۰۳ روز یکشنبه ۱۳ اسفندماه برگزار شد.  

مسئول هماهنگی ستاد خدمات سفر اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: یکی از موارد مهمی که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت شناسایی آسیب‌ها و چالش های سفر بر اساس تجربیات سال گذشته بود که در خصوص رفع و بهبود کمبودها و تقویت نقاط قوت تدابیری اندیشیده و مقرر شد تا کارگروه های تخصصی با حضور نمایندگان و رابطان دستگاه‌های متولی فعال و برگزار شود.  

خدیجه براهویی ادامه داد: همچنین مقرر شد تا دبیرخانه ستاد سفر تمامی موارد را به صورت جدی پیگیری کند و گزارش هایی نیز به صورت روزانه تهیه و ارسال شود و جمع‌بندی نهایی در جلسه ستادسفرهای نوروزی استان به اطلاع استاندار رسیده و در کوتاه‌ترین زمان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد حل شود.  

به گفته براهویی، نصب بنرهای تبلیغاتی، راهنما و اطلاع‌رسانی آثار و ابنیه های تاریخی و تولید محتواهای مناسبتی با توجه به همزمانی بهار طبیعت با بهار قرآن و راه‌اندازی غرفه‌های صنایع‌دستی در اماکن تاریخی و گردشگری از جمله دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.  

مسئول هماهنگی ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد تا از ابتدای آغاز ستاد سفر تا پایان، همکاران مرتبط این اداره کل به صورت آماده‌باش قرار بگیرند تا خدمات‌رسانی مطلوب و در خورشانی به مسافران و گردشگران ارائه شود و در ورودی زاهدان و نقاط تعیین شده سایر شهرستان های استان نیز سیاه‌چادر و باجه های اطلاع‌رسانی فعال شود تا اطلاعات ضروری و بروشورهای معرفی سیستان و بلوچستان را به مسافران ارائه دهند.  

او گفت: برگزاری برنامه های شاد و متنوع، افزایش ساعت بازدید از موزه‌ها، تهیه و جانمایی سفره‌های هفت سین با بهره‌گیری از صنایع‌دستی بومی استان، جزخوانی قرآن در ایام ماه مبارک رمضان و افطاری ساده به بازدیدکنندگان نیز در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.  

براهویی اظهار کرد: به لحاظ نیروی انسانی نیز مقرر شد تا تمامی پایگاه‌ها تقویت شوند تا گردشگران در زمان بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی به راحتی بتوانند از توضیحات راهنمایان گردشگری مستقر بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121400608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha