راهنمایان گردشگری در ورودی‌های رامسر مستقر می‌شوند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر از استقرار راهنمایان گردشگری در ورودی‌های رامسر از سمت گیلان و تنکابن، خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، نادر سحرخیز با اشاره به برگزاری تمامی جلسات فرعی مربوط به کمیته‌های تخصصی ستاد خدمات سفر شهرستان رامسر، گفت: همکاری و هماهنگی ستاد سفر این شهرستان نشان دهنده عزم جدی مدیریت شهرستان رامسر برای بهره‌برداری از اقتصاد مهم گردشگری است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر ظرفیت اقامتی این شهرستان را مطلوب برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳۰هزار نفر شب اقامت در رامسر به ثبت رسیده است و تلاش در این شهرستان به ماندگاری بیشتر گردشگران معطوف شده است تا از این اقتصاد پاک. بیشتر بهره‌برداری شود.

او برنامه‌ریزی‌های ستاد خدمات سفر برای استقبال از گردشگران و مهمان نوازی بهتر را مهم برشمرد و بیان کرد: وظایف کمیته‌ها کاملا در جلسات فرعی بررسی شده و مطمئن هستیم با هماهنگی اعضای ستاد شهرستان، سفر خاطره‌انگیزی در ذهن مهمانان ثبت خواهد شد.

سحرخیز با بیان اینکه امکانات و تاسیسات گردشگری شهرستان رامسر این قابلیت را دارد که گردشگران چند روزی به تفریح و تفرج بپردازند، افزود: بیش از ۱۰ موزه‌ تخصصی شهرستان و همچنین مجموعه شهر سبز رامسر مشتمل بر فروشگاه‌ها، تله کابین و تفریحات دریایی که سالانه حجم زیادی از گردشگران را جذب شهرستان می‌کند، مناطق و محورهای گردشگری جواهرده و جنت رودبار و اشکورات رامسر برای برخورداری از طبیعت بکر و سواحل زیبا با امکانات تفریحات ساحلی و بازارچه صنایع‌دستی شهرستان بخش کوچکی از داشته‌های این شهر زیبا محسوب می‌شود که در نوروز آماده خدمات رسانی به گردشگران است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر همچنین از استقرار کانکس‌های زیبا در ورودی شهرستان از سمت گیلان و تنکابن خبر داد و بیان کرد: در این واحدها راهنمایان گردشگری مستقر خواهند شد و اطلاعات گردشگری در اختیار مهمانان نوروزی قرار خواهد گرفت او استفاده از امکانات وب گردی را از دیگر برنامه‌های ستاد خدمات سفر شهرستان رامسر برشمرد و خاطر نشان کرد: مقرر شده است راهنمایان گردشگری در تعدادی از مراکز اطلاع‌رسانی امکان ایجاد فضای وب را مهیا و در اختیار گردشگران نوروزی قرار دهند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر همچنین اظهار کرد: همزمان با سال جدید تلاش شده است تعداد ۸هزار بروشور و نقشه راهنمای گردشگری شهرستان چاپ و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

سحرخیز نصب بنرهای معرفی جاذبه‌های گردشگری و زیرساخت‌های شهرستان و همچنین بازارهای سنتی و واحدهای بوم‌گردی را از دیگر برنامه‌های ستاد خدمات سفر شهرستان رامسر بیان کرد..

او در پایان از همدلی همه اعضای ستاد و روسای کمیته‌های تخصصی تقدیر و تشکر کرد و گفت: تجربه اجرای ستاد خدمات سال‌های گذشته تیمی با تجربه و عمل گرا به وجود آورده که برای مدیریت شهرستان یک موهبت است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121400638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha