۲۶۴ مرکز اقامتی در ایلام آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: ۲۶۴ مرکز اقامتی با ظرفیت پذیرش پنج هزار و ۳۳۱ نفر طی شبانه روز در نقاط مختلف استان برای تعطیلات نوروز آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی عصر روز گذشته ۱۴ اسفندماه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان که با حضور حسن بهرام‌نیا استاندارایلام و معاونان ایشان و همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد که در محل سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۲۶۴ مرکز اقامتی در ایلام آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است که این مراکز اقامتی شامل هتل، ‌های بوم‌گردی، مهمان‌پذیر، خانه مسافر، سفره‌خانه‌های سنتی و مجتمع‌های گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه ایلام از سوی وزارت‌خانه به عنوان استان نوظهور گردشگری در کشور مطرح شده است، افزود: ستاد خدمات سفر استان در قالب ۱۲ کمیته اصلی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و ۲۷ دستگاه اجرایی در این کمیته‌ها فعالیت دارند.

شریفی ادامه داد: برنامه‌های ستاد خدمات سفرهای نوروزی در استان ایلام از ۲۳ اسفندماه خواهد بود و امسال با وجود تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان اما برنامه‌های مفرحی برای مهمانان نوروزی تدارک دیده شده است.

او با اشاره به همزمانی تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان یادآور شد: با توجه به تجربه سال گذشته، امسال نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای پذیرایی از مسافران و گردشگران انجام گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام اضافه کرد: از ابتدای نوروز تا نهم فروردین ماه برنامه‌های نشاط آفرین نوروزی در سطح استان برگزار می‌شود و بعد از این تاریخ با توجه به ایام شب‌های قدر و اهمیت این شب‌ها برنامه‌های مذهبی در سطح استان برگزار خواهد شد.

او گفت: در سال گذشته ۱۳۸ هزار و ۳۸۱ نفر بوده است که در سال ۱۴۰۲ این میزان ۲۰۳ هزار و ۹۱۴ نفر معادل ۴۷.۳ درصد رشد نشان می دهد.

شریفی عنوان کرد: بازدید از جاذبه های گردشگری در استان در سال گذشته یک میلیون و ۲۷ هزار و ۷۸۶ نفر بوده است که این میزان در سال جاری به یک میلیون و ۴۹۶هزار و ۳۲۵ نفر با ۴۵.۵ درصد رشد یافته است.

استاندار ایلام رئیس جلسه ضمن اشاره به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان و اهتمام ویژه دستگاه‌های عضو ستاد سفر استان در خصوص برنامه‌ریزی برای استقبال از مسافران و گردشگران ورودی به استان تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های عضو هماهنگی، هم‌افزایی و تشریک مساعی برای خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی را در دستور کار خود قرار داده و آمادگی‌های لازم را با توجه به پیش رو بودن نوروز و ماه مبارک و ورود مسافران به استان داشته و تمامی دستگاه‌ها اهتمام ویژه در خصوص ارائه خدمات شایسته را داشته باشند.

بهرام‌نیا افزود: نرم افزار ایلام بلد که توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی راه‌اندازی شده است باید به روزرسانی شود وتفاهم‌نامه‌ای با مخابرات استان در راستای ارسال پیامک به مسافران ورودی به استان منعقد شود.

او با تأکید بر اینکه تمامی ادارات عضو ستاد خدمات سفر تا قبل از ساعت ۱۰ صبح  هرروز آمار روزانه را احصاء وبه اداره کل میراث فرهنگی ارسال کنند، گفت: داروخانه‌ها ازنظر خدمات داروئی تجهیز شده وحتی المقدور در بیمارستان‌ها داروخانه ایجاد شود.

استاندار ایلام یادآور شد: گشت‌های نظارتی در ایام نوروز شیفت بندی شده وبه‌صورت شبانه روز فعالیت کنند و بر بازار نظارت داشته وکنترل و پایش قیمت‌ انجام شود وهمچنین چک لیستی از نیازمندی‌های مسافر تهیه تا کمبودی احساس نشود.

 بهرام‌نیا با بیان اینکه در ایام نوروز باید توزیع نان ومواد پروتئینی و کیفیت نان در چک لیست ذکر شود شماره تلفن ۱۲۴ برای رسیدگی به شکایات اعلام شود، اظهار کرد: نمازخانه‌ها، بقاع متبرکه، سرویس‌های بهداشتی و پمپ بنزین‌ها برای خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران در ایام نوروز فعال باشند و بر ساعت پخت نان، وزن و کیفیت آن نظارت شود.

او همچنین نسبت به تأمین سوخت جایگاه‌های سوخت و نصب بنر خوشامدگویی به مسافران در محل جایگاه تأکید کرد و ادامه داد: شهرداران نسبت به فضاسازی و زیباسازی شهر اقدام و محل ستاد اسکان در آموزش و پرورش فعال باشد، گشت‌های سیار برای تأمین امنیت مسافران در همه شهرستان‌ها دایر شود، توجه جدی نسبت به محل ورود و خروج مسافران در فرودگاه به عمل آید، نسبت به مدیریت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اقدامات لازم انجام شود تا هیچگونه نارضایتی در مسافران ایجاد نشود.

استاندار ایلام به دیگر وظایف دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اشاره کرد و گفت: پست‌های نوروزی در ورودی شهرها برای خدمات دهی به مسافران ایجاد شود، با توجه به اجرای برنامه‌های مفرح و شاد در قلعه والی و سایر اماکن طبیعی و تاریخی و تهیه گزارش از ان اقدامات لازم بعمل آورند، سرویس‌های بهداشتی سیار به صورت امانت در سه مکان تنگه کافرین، تنگه رازیانه و بهرام چوبین مستقر شود و کمیته نظارت بر تأسیسات گردشگری و اصناف، متشکل از اداره صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، میراث‌فرهنگی، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی در ایام نوروز فعال شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121500716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha