۸۰۰ هزار نهال برای کشت در سیستان وبلوچستان آماده شد/ غرس نهال در موزه زاهدان

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: به گفته مسئولان منابع طبیعی حدود ۸۰۰ هزار اصله نهال آماده کاشت در استان است که طی مراسمی بخشی از آنها در موزه زاهدان غرس شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، مجتبی سعادتیان ۱۵ اسفندماه اظهار کرد: با هدف ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع‌طبیعی و با شعار «منابع طبیعی با مشارکت مردم، برای مردم» مراسم محوری روز درختکاری به میزبانی این اداره کل و در محل موزه منطقه‌ای جنوب‌شرق با حضور مسئولان استانی برگزار شد.  

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: این مراسم با همکاری استانداری، صداوسیمای مرکز استان و مشارکت بسیار خوب اداره کل منابع طبیعی و به میزبانی این اداره کل برگزار شد که توسط معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار، فرماندار زاهدان و مدیران کل دستگاه های اجرایی شهرستان زاهدان تعدادی نهال در حیاط موزه زاهدان کاشته شد.

او تصریح کرد: این اقدام در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحقق برنامه کاشت یک میلیارد نهال در ایران انجام شد که میراث فرهنگی نیز به نوبه خود در تحکیم این سنت حسنه سهیم شده و قرار است طی روزهای آتی نیز تعداد دیگری نهال در ابنیه های تاریخی و موزه های سطح سیستان و بلوچستان غرس کند.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان نیز از تولید حدود یک میلیون 590 هزار نهال در سال گذشته خبر داد که ۸۰۰ هزار اصله آن آماده کاشت است. 

مسعود ریگی در حاشیه مراسم روز درختکاری و کاشت نهال در موزه زاهدان گفت: یکی از طرح‌های خوبی که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این دولت مردمی آغاز شده، پویش کاشت یک میلیارد درخت بود که بنا به برش استانی این طرح به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت. 

او ادامه داد: نهال‌های کشت شده در فضاهای سبز شهری، روستایی، پروژه جنگل کاری و بیایان زدایی مورد توجه قرار گرفته است که کشت آنها از پاییز در استان سیستان و بلوچستان آغاز شد. 

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم اکنون در نهالستان‌های استان یک میلیون نهال برای کشت سال آینده نیز وجود دارد به محض فراهم شدن شرایط کشت، در سطح استان غرس می‌شود. 

ریگی با بیان اینکه با توجه به گرمسیری بودن سیستان و بلوچستان کاشت نهال متناسب با آب و هوای آن مورد توجه است ، افزود: امسال یک میلیون درخت و بذر جنگلی در استان کشت شد و این روند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121500720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha