اقدامات دولت در سیل سیستان‌وبلوچستان/ نتایج سفر رئیس‌جمهوری به الجزایر

سخنگوی دولت گفت: سفر رئیس جمهوری به الجزایر پس از ۱۴ سال صورت گرفت.

به گزارش میراث آریا، علی بهادری جهرمی در نشست خبری هفتگی با نمایندگان رسانه‌ها با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به الجزایر، گفت: سفر رئیس جمهور به الجزایر پس از ۱۴ سال صورت گرفت. رئیس جمهور از فرصت دیدارهای دو جانبه و خود اجلاس برای رایزنی و گفت‌وگو درباره بحران غزه استفاده کرد.

وی افزود: گفت‌وگو با روسای جمهور تونس، بولیوی، عراق، لیبی، امیر قطر و موزامبیک صورت گرفت و از این فرصت برای دیدارهای دوجانبه و چندجانبه و طرح مباحث گازی و موارد مشترک ما و الجزایر مورد بحث قرار گرفت.

اقدامات دولت در سیل سیستان‌وبلوچستان

بهادری جهرمی درباره اقدامات دولت در سیل سیستان‌وبلوچستان، اظهار کرد: وزیر کشور بلافاصله بعد از انتخابات وارد استان شد و پیش از آن هم چون استاندار دارای اختیارات ویژه رئیس‌جمهوری و هیئت وزیران است، تمامی اختیارات لازم را برای تصمیم‌گیری داشتند.

دبیر هیئت دولت ادامه داد: در همان دو روز ابتدایی سیل هم دولت مصوب کرد ۵۰۰ میلیارد تومان به‌عنوان تنخواه اولیه برای مدیریت هزینه‌های اولیه امدادرسانی و جبران بخشی از خسارات، در اختیار استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: برق همه ۶۴ روستای سیستان و بلوچستان که قطع شده بود، وصل شد. عموم مسائل آبرسانی‌ برطرف شده و بخشی که باقیمانده با حضور مقامات محلی و ملی در حال رفع است. حدود هزار خانوار در چادرهایی که در اختیارشان قرار گرفته اسکان یافتند. راه‌های مواصلاتی باز شد و حدود ۱۰ محور باقی‌مانده که بازگشایی خواهند شد.

سخنگوی دولت گفت: ۳ بالگرد امدادرسانی در همان ابتدا وارد استان شد. اقلام مورد نیاز هم در اختیار سیل زدگان قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121500725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha