تالار آیینه، اولین بنای مرمت شده استان چهار محال بختیاری، فردا افتتاح می‌شود

مراسم افتتاحیه بنای تاریخی و فرهنگی اتاق آیینه، فردا چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹ تا ۱۱ با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرکرد برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، مراسم افتتاحیه بنای تاریخی و فرهنگی تالار یا اتاق آیینه، فردا چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹ تا ۱۱ با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرکرد برگزار می‌شود.
در این مراسم، شهاب طلائی، مدیر عامل صندوق توسعه و احیا، علیرضا جیلان، مدیر کل میراث فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری، استاندار، مدیر کل صدا و سیمای استان، مدیر کل ارشاد، شهردار شهرکرد و سایر مسئولان استانی حضور خواهند داشت.

گفتنی است اتاق آینه با مدیریت صندوق توسعه و احیا و با سرمایه‌گذاری بیست میلیارد ریالی بخش خصوصی، مرمت شده و فردا طی مراسمی بازگشایی می‌شود و در دسترس مردم شهرکرد و گردشگران استان چهارمحال بختیاری قرار می‌گیرد. این بنا است.

اتاق آیینه با کاربری فرهنگی، هنری، پذیرایی، مرمت شده و به عنوان اولین بنای مرمت شده توسط صندوق توسعه و احیا در استان چهارمحال بختیاری، به ظرفیت‌های گردشگری استان و کشور اضافه می‌شود.
لازم به ذکر است این بنا شامل یک اتاق شاه‌نشین است با تزئینات و آیینه‌کاری‌های منحصر به فردی است که در کنار آن، دو گوشواره قرار داشته و دارای یک حیاط در ضلع غربی است و از قسمت شاه‌نشین بنا، می‌توان وارد بخش اندرونی شد.

تالار آیینه، بخشی از عمارت مجلل خاندان محمودیه و بقایای عمارت قاجاریه است که محل سکونت خاندان محمودیه بوده است. بقیه عمارت در زمان ساخت خیابان ولیعصر کنونی شهرکرد در دوره پهلوی دوم تخریب شده است.

گفتنی است این اثر در ۱۸ فروردین ۱۳۷۸ به شماره ثبت ۲۲۸۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121600776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha