آداب و سنن سیستان و بلوچستان در قالب تئاتر معرفی می‌شود  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از معرفی آداب و رسوم استان در قالب نمایش و تئاترهای صحنه‌ای و خیابانی خبر داد. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمدهادی طهرانی‌مقدم ۱۶ اسفندماه در حاشیه حضور خانوادگی پرسنل این اداره‌کل در محل حوزه هنری که به منظور تماشای تئاتر محلی صورت گرفته بود اظهار کرد: سیستان و بلوچستان سرزمینی مملو از آداب، سنن و رسوم دیرینه و متنوع است که برخی از آنها هنوز به مردم استان و کشور معرفی نشده و گمنام مانده اند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: به منظور معرفی این آداب و رسوم باید به سمت و سوی فناوری های روز و شیوه‌های جدید رفت تا از ضریب نفوذ بیشتری بهره‌مند شویم که معرفی در قالب تئاتر و نمایش‌های صحنه‌ی و خیابانی یکی از این موارد است تا در قالب هنر نسبت به شناساندن ظرفیت های تاریخی استان اقدام شود. 

او تاکید کرد: در همین راستا جمعی از پرسنل این اداره‌کل با حضور در محل حوزه هنری انقلاب اسلامی به تماشای تئاتر صحنه‌ای با عنوان "موکه مه کنجکه تونو" نشستند که در قالب آن بخشی از آداب و رسوم مردم شمال سیستان و بلوچستان به نمایش گذاشته شد. 

به گفته طهرانی‌مقدم، اداره‌کل میراث‌فرهنگی از کارهای فاخری که در زمینه معرفی بهتر و بیشتر رسوم و سنن، نواها و آواهای سیستان و بلوچستان تولید می‌شود حمایت خواهد کرد و این امکان وجود دارد تا آثار و ابینه‌های تاریخی و فضای موزه‌های استان نیز به منظور تمرین و اجرای صحنه‌ای به صورت رایگان در اختیار هنرمندان و فعالان این حوزه قرار بگیرد. 

تئاتر صحنه‌ای "موکه مه کنجکه تونو" به کارگردانی محدثه مهرپویان و نویسندگی ارسلان محبی تولید شده است که شب گذشته به صورت اختصاصی ویژه پرسنل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121600778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha