طرح پاکسازی محوطه های تاریخی ایلام در مناطق مختلف در حال اجراست

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از اجرای عملیات طرح پاکسازی محوطه های تاریخی ایلام در مناطق مختلف استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی مدیر کل استان امروز ۱۶ اسفندماه با بیان اینکه این استان آماده استقبال و پذیرایی از گردشگران نوروزی است، گفت: طرح پاکسازی محوطه های تاریخی استان از زباله در سطح مناطق مختلف در حال اجرا است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: طرح پاکسازی و جمع‌آوری زباله و نخاله در مناطق گردشگری، محوطه های باستانی و آثار تاریخی در استان در راستای حضور گردشگران و مسافران نوروزی از روز گذشته در سطح استان آغاز شده و تا چهار روز قبل از عید نوروز سال جاری ادامه خواهد داشت.

شریفی با تأکید بر اینکه بر اساس این طرح تمام محوطه‌های تاریخی سراسر استان با همکاری انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه میراث‌فرهنگی در این استان اجرا می‌شود، افزود: از همه دوست‌داران و علاقه‌مندان به میراث و آثار باستانی استان برای مشارکت در این طرح دعوت می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام یادآور شد: شهر تاریخی دره‌شهر، پل گاومیشان، قلعه هزاردرب آبدانان، تنگه کافرین و تنگه رازیانه در شهرستان بدره، تنگه آبی زینگان در مهران، تنگه زید و تنگه رازیانه در بدره، غار طلسم و سد کنگیر در ایوان، قلعه والی کهره در هلیلان، تنگه شمشه چرداول، چشمه های آبگرم و کویر ابوغریو دهلران از جمله مناطق و آثار هدف این طرح است.

او با اشاره به اینکه تنگه کافرین یکی از مناطق پربازدید هدف گردشگران نوروزی است، ابراز کرد: امسال راه اصلی دسترسی به تنگه کافرین به طول ۱۲۰۰ متر ۲۱ میلیارد ریال آسفالت می‌شود و دهکده گردشگری در این منطقه با برپایی سیاه چادر، فراهم کردن امکانات خدماتی و بهداشتی، آلاچیق و ایجاد کمپ در حال راه‌اندازی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121600790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha