کتاب، گردشگری در زمان را ممکن می‌سازد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: کتاب، گردشگری در زمان را ممکن می‌سازد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم زاده در مراسم باشگاه کتاب بوک سیر که روز سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: کتاب‌ یک ابزار فرهنگی است که می‌توانیم با خواندن آن‌ها بافرهنگ، آداب‌ورسوم و ... پیشینیان خود آشنا شویم و آن‌ها را بهتر درک کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بابیان اینکه کتاب‌ها ما را با الگوهای فرهنگی، دینی، ایرانی و پیشینه تاریخی خودمان آشنا می‌کند، افزود: برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی یکی از اقدامات شایسته برای آشنایی نسل‌های امروزی بافرهنگ ایران و اسلام است.

کرم‌زاده با اشاره به غنی بودن کشور ایران ازنظر تاریخی گفت: وجود سفرنامه‌های مختلف از افراد مشهور مانند مارکوپولو در ایران نشان از اهمیت این کشور از گذشته تاکنون است.

او افزود: گردشگران داخلی و خارجی می‌توانند با خواندن کتاب‌ها، با تاریخ ایران آشنا شوند و با حضور در آن مکان به درک زندگی ایرانیان در تاریخ بپردازند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: کتاب ابزاری برای معرفی تاریخ است که می‌توان اطلاعاتی جامع و دقیق را از یک مکان مانند تپه حصار ۶هزارساله به گردشگران ارائه دهد و آنان با حضور در آن مکان، به گذشته تاریخی سفر کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121600793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha