کاشت درختچه در حریم دژ معبد نوشیجان همدان

مدیر پایگاه‌ملی میراث‌فرهنگی نوشیجان از برگزاری آیین کاشت درختچه به مناسبت گرامی‌داشت روز درختکاری و هفته منابع‌طبیعی در حریم دژ معبدنوشیجان خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، ابراهیم جلیلی، گفت: به یاد شهدا و با حضور اسفندیار خزائی مدیرکل منابع طبیعی استان، رئیس منابع‌طبیعی و آبخیزداری ملایر، رئیس‌جمعیت هلال‌احمر و تعدادی از کارشناسان و اعضای جمعیت هلال‌احمر و ادارات ملایر آیین کاشت درختچه در حریم دژ معبد نوشیجان برگزار شد.

مدیر پایگاه‌ملی میراث‌فرهنگی نوشیجان افزود: منابع‌طبیعی با میراث‌فرهنگی تفاهم‌‍‌نامه مشترک همکاری در زمینه‌های مشترک مختلف امضا کردند و امروز یکی از زمینه‌های کاری مشترک یعنی کاشت ۱۵۰۰ نهال و درختچه در اطراف نوشیجان به وسعت ۵ هکتار با گونه‌های متناسب با آب، هوا و خاک منطقه مانند آرتی پلاکس، گز و سنجد در راستای بیابان زدایی انجام شد.

او تصریح کرد: دژ معبدنوشیجان یک اثر منحصر بفرد است که به لحاظ قرار گرفتن در دشت شورکات و نوع خاک نیاز است با همکاری ادارات مرتبط زیرساخت فضای سبز منطقه، مطابق ضوابط مهیا شده تا به ماندگاری مسافر کمک کند .

همچنین در این آیین درختی نیز به نام شهید محمود خداداد کاشته شد تا یاد شهدا بویژه شهدای امنیت گرامی داشته شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121700874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha