شهرستان ابهر برای نوروز ۱۴۰۳ آماده می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر گفت: اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ابهر به ریاست فرماندار و اعضای دستگاه‌های اجرایی شهرستان ابهر تشکیل شد. 

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر علیمحمدی روز چهارشبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ابهر که با حضور فرماندار و کمیته‌های ذیل ستاد برگزار شد، گفت: تمامی اماکن تاریخی، موزه پیراحمد زهرنوش، امامزاده ها، روستاهای هدف گردشگری و مراکز اقامتی رسمی، تاسیسات گردشگری و بخش خصوصی در حوزه گردشگری در حال آماده شدن برای نوروز ۱۴۰۳ هستند. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر افزود: اجرای ویژه‌ برنامه‌های فرهنگی در راستای معرفی شهرستان با عنوان نوروزگاه در هر روز از ایام نوروز، اجرای جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی، مراسم افطاری در اماکن تاریخی، فرهنگی، امامزاده‌ها و تاسیسات گردشگری برگزار خواهد شد. 

علیمحمدی گفت: افزایش ساعت بازدید از موزه‌ها، تهیه و جانمایی سفره‌های هفت سین با بهره‌گیری از صنایع‌دستی بومی استان و پذیرایی با افطاری ساده از برنامه‌های مدنظر شهرستان ابهر است. نصب بنرهای تبلیغاتی، راهنما و اطلاع‌رسانی آثار و ابنیه‌های تاریخی و تولید محتواهای مناسبتی با توجه به همزمانی بهار طبیعت با بهار قرآن و راه‌اندازی غرفه‌های صنایع‌دستی در اماکن تاریخی و گردشگری از جمله دیگر موارد مطرح در این جلسه بود. 

احمد ذوالقدر در این جلسه ضمن اشاره به شرح وظایف در نظر گرفته شده برای کمیته‌های ذیل ستاد و اهمیت ارائه برنامه‌های دستگاه‌ها در ایام نوروز ۱۴۰۳ گفت: عملکرد دستگاه‌ها ذیل کمیته ارزیابی مورد بررسی و امتیازبندی قرار خواهد گرفت. 

فرماندار ابهر افزود: به‌منظور رعایت حقوق مسافران و همچنین حق انتخاب و تسهیل در اقامت آن‌ها، ظرفیت‌های بخش خصوصی و مراکز اقامتی رسمی در حوزه گردشگری همچون هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مهمان‌پذیرها و بوم‌گردی‌ها و سایر ظرفیت‌های مراکز اقامتی موقت و ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش در تمامی شهرستان‌ها، در ایام نوروز فعال خواهند بود. 

او بیان کرد: تبیین دستورالعمل اجرایی ستاد سفر و اهتمام ویژه کلی دستگاه‌های عضو ستاد و پیگیری کلیه موارد مربوط اعم از ساماندهی و زیباسازی فضاهای شهری، اجرای برنامه‌های متنوع و شاد در مراکز تاسیسات گردشگری اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121700880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha