ضرورت ساماندهی سرویس‌های بهداشتی مساجد و بقاع متبرکه نمازخانه‌های البرز در ایام نوروز

ساماندهی سرویس‌های بهداشتی نمازخانه‌ها، مساجد و بقاع متبرکه در استان با هم افزایی دستگاه‌های مرتبط در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، جلسه هم‌اندیشی برای ساماندهی سرویس‌های بهداشتی مساجد، بقاع متبرکه و نمازخانه‌های استان البرز روز چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ با حضور نمایندگان اداره کل اوقاف و امور خیریه و مرکز ساماندهی مساجد در محل سالن جلسات اداره کل میراث‌فرهنگی البرز برگزار شد. 

در این جلسه مقرر شد نسبت به ارائه لیست تمام اماکن مذهبی (بقاع متبرکه و مساجد) در محورهای مواصلاتی و گردشگری استان از جمله روستاهای هدف گردشگری اقدام شود. 

همچنین مرکز رسیدگی به امور مساجد نسبت به انجام مکاتبه و هماهنگی‌های مورد نیاز با متولیان مساجد تحت پوشش برای بازگشایی مساجد و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی در طی روز اقدام کند.

مقرر شد اقدامات لازم توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه برای مکاتبه و هماهنگی با مجموعه‌های تحت پوشش و بازگشایی و نظافت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها انجام شود.

از دیگر مصوبات این جلسه رسیدگی ویژه و در اسرع وقت به مشکلات بقاع متبرکه و مساجد، همچنین تهیه اقلام تبلیغاتی، فرهنگی و نصب بنرهای مرتبط با رعایت شئونات اسلامی به ویژه در ماه رمضان بود. 

یکی از موضوعات مورد تأکید تهیه و نصب سرویس‌های بهداشتی فرنگی در سرویس‌های بقاع متبرکه و مساجد برای رفاه حال سالمندان و افراد توان‌یاب بود. 

 افزایش تعاملات بین اداره کل اوقاف و امور خیریه، مرکز رسیدگی به امور مساجد و اداره کل میراث فرهنگی به منظور بهبود کیفیت خدمات‌رسانی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مد نظر قرار گرفت. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402121700881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha