نوروز فرصت مناسبی برای تقویت زیست‌بوم گردشگری استان یزد

استاندار یزد گفت: با توجه به توصیه‌های مکرر اسلام به تکریم میهمان، باید استان یزد را برای خوش‌آمدگویی و تکریم ویژه و متفاوت مسافران نوروزی مهیا کنیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد،  روز گذشته ۱۶ اسفندماه نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد به ریاست استاندار و به منظور ارائه برنامه‌های پیشنهادی فرهنگی‌اجتماعی استان با توجه به تقارن دو بهار قرآن و طبیعت برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست با قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های مورد پیگیری برای استقبال از میهمانان نوروزی، اظهار کرد: با توجه به توصیه‌های مکرر اسلام به تکریم میهمان، باید استان یزد را برای خوش‌آمد گویی و تکریم ویژه و متفاوت مسافران نوروزی مهیا کنیم.

مهران فاطمی بابیان اینکه تداخل در مأموریت‌ها و عدم توجیه و هماهنگی باعث ایجاد مشکلات مختلف خواهد شد، گفت: مسئولیت شناسی هر مدیر و مسئول در دایره و محدوده تعریف‌ شده و انجام وظایف محوله به نحو احسن از ایجاد این مشکلات پیشگیری خواهد کرد.

او مهم‌ترین مأموریت ستاد تسهیل سفر را ایجاد هماهنگی و توجیه دستگاه‌ها نسبت به مسئولیت‌های محوله دانست و تصریح کرد: در این راستا آگاه‌سازی دستگاه‌ها نسبت به مأموریت‌های حوزه‌های غیرفرهنگی مانند اسکان، فضاسازی شهر و ... بر عهده معاونت عمرانی استانداری و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد خواهد بود.

استاندار یزد بابیان اینکه محوریت هماهنگی و مدیریت برنامه‌ها و مباحث فرهنگی ایام نوروز با معاونت سیاسی امنیتی استانداری است، گفت: بر این اساس تمامی دستگاه‌ها باید ضمن ارائه برنامه، جلسات ویژه‌ای نیز برای بررسی آن‌ها برگزار کنند.

فاطمی با تأکید بر رعایت ملاحظات دینی، فرهنگی و اصالت‌ها و هویت‌های استان در برنامه‌های مختلف حوزه گردشگری عنوان کرد: این ملاحظات به همراه آیین‌های ماه رمضان از جمله مزیت‌های رقابتی استان یزد است که باید مهارت استفاده از این ظرفیت را در راستای جذب گردشگر داشته باشیم.

او در ادامه بابیان اینکه نباید به حوزه گردشگری به عنوان یک تهدید نگاه کرد، گفت: این نگاه نادرست به حوزه گردشگری هرگز به نفع مردم و استان نبوده و همه باید در راستای تقویت و توسعه آن تلاش کنند.

او عید نوروز را فرصتی برای تقویت زیست‌بوم گردشگری استان دانست و اظهار کرد: توسعه گردشگری سیاست قطعی و حتمی استان و از توصیه‌های اکید و همیشگی رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری است، لذا در تمامی برنامه‌های توسعه استان به‌طور جدی به آن توجه شده است.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم نظارت ویژه بر کیفیت ارائه خدمات و قیمت خدمات و اماکن اقامتی گفت: در این راستا محل اسکان مسافران نوروزی در مدارس باید تمیز و همراه با ارائه خدمات و شرایط مناسب در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121700887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha