ماه رمضان فرصت مناسبی برای معرفی آیین‌های مذهبی است 

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری میرجاوه در سیستان و بلوچستان گفت: همزمانی ماه رمضان در ایام نوروز فرصت مناسبی برای معرفی آیین‌های مذهبی مردم منطقه به گردشگران است.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمدحسن اجباری  ۱۷ اسفندماه در جلسه ستاد سفرهای نوروزی میرجاوه که با حضور اعضا برگزار شد، با اشاره به جاذبه‌های گردشگری و ویژگی‌های برجسته شهرستان خواستار معرفی جاذبه‌های گردشگری در استان شد و اظهار کرد: شهرستان میرجاوه دارای ظرفیت‌های بسیاری در خصوص گردشگری است که باید همه دستگاه‌های اجرایی علی الخصوص اصحاب رسانه نسبت به معرفی این ظرفیت ها اقدام کنند. 

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری میرجاوه همچنین بر آمادگی همه جانبه دستگاه‌ها به منظور اجرای مطلوب برنامه‌های نوروزی و استقبال از مسافران نوروزی و شناساندن شهرستان به گردشگران نوروزی تأکید کرد. 

او با توجه به تقارن تعطیلات نوروزی با ایام مبارک رمضان گفت: همه دستگاه‌ها در برگزاری مراسم های نوروزی این موضوع را مدنظر قرار دهند و از این فرصت مغتنم برای معرفی آیین‌های مذهبی مردم منطقه و استان به گردشگران نوروزی استفاده کنند. 

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری میرجاوه بر نظارت، کنترل بازار و دقت در ارائه کالا و خدمات با کیفیت به مردم و میهمانان تأکید و رعایت مسائل بهداشتی در رستوران ها و مراکز عرضه غذایی و همچنین نظافت شهر و روستاها را خواستار شد. 

اجباری با اشاره به ضرورت آمادگی مقابله با حوادث احتمالی افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان و اورژانسی در ایام نوروز از جمله آتش‌نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و جمعیت هلال ‌احمر آمادگی لازم برای خدمت رسانی به شهروندان و میهمانان نوروزی را داشته باشند و تدابیر لازم را در این رابطه اتخاذ کنند. 

او با توجه به لزوم اسکان مسافران نوروزی در مدارس گفت: آموزش و پرورش نسبت به تجهیز تعدادی از مدارس برای اسکان موقت مسافران نوروزی اقدمات لازم را به عمل آورد. 

در ادامه جلسه کمیته‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان و شرح وظایف هر کمیته مشخص و مسئولان کمیته‌ها پیشنهادها و نظرات خود را بیان کردند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121700904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha