مسئولیت مدیریت پسماند با فرمانداران است/ستاد اجرای خدمات سفر برای خدمت‌رسانی مطلوب باید توجه جدی به نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مساجد داشته باشند

دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان ویژه نوروز ۱۴۰۳ با حضور استاندار، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، روسا و نمایندگان کمیته‌های ستاد برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان ویژه نوروز ۱۴۰۳ پنج‌شنبه ۱۷  اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان، حسین محمدیان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ولی جهانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، روسا و نمایندگان کمیته‌های ستاد به شکل ویدئو کنفرانس با فرمانداران و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر ۱۷ شهرستان استان برگزار شد.

اسدالله عباسی در جلسه ستاد اجرای خدمات سفر گیلان که به‌مناسبت در پیش بودن ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار کرد: فرمانداران باید نسبت به مدیریت موضوع حساس باشند و در این راستا هیچ گونه بی‌تفاوتی را نمی پذیرم و در صورت بروز کوتاهی در این خصوص، نخستین اقدام عزل معاون عمرانی فرمانداران خواهد بود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه اگر چه گردشگری مزیت است اما به قطع چالش‌هایی چون افزایش انباشت زباله را هم درپی دارد، گفت: دهیاران، بخشداران و شهرداران در خصوص مدیریت پسماند تشکیل جلسه دهند و در این رابطه برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

او افزود: اگر می خواهیم برای مردم و سرمایه‌گذاران شرایط مثبت ایجاد کنیم باید شهرها وفضای استان را زیبا کنیم و این موضوع تنها مربوط به نوروز نیست.

عباسی با بیان اینکه آزاد راه منجیل - رودبار بزودی با حضور رئیس جمهوری زیر بار ترافیک می‌رود، عنوان کرد: گیلان یکی از مقاصد پر تردد گردشگری کشور است لذا با توجه به نزدیک شدن به ایام پیک سفر این مسیر و نیز سایر محورهای اصلی باید به لحاظ ایمنی بطور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار گیلان در خصوص روشنایی معابر و نقاط حادثه خیز تاکید کرد: متولیان بهانه بودجه نداشته باشند، منابع مورد نیاز تامین شود باید محورهای اصلی استان از این نظر ایمن شود و در مسیرهای پرخطر استان نسبت به نصب تابلوهای هشدار دهنده اقدامات لازم صورت گیرد تا کام مردم و گردشگران در این ایام باشکوه تلخ نشود.

او بر تشدید نظارت بربازار، برگزاری و تمدید زمان نمایشگاه‌های بهاره و تامین مایحتاج عمومی مردم در آستانه ماه مبارک رمضان و نوروز تاکید کرد و نسبت به رعایت حفظ حرمت ماه رمضان تذاکرات لازم را داد.

رعایت حرمت ماه رمضان و رفاه حال گردشگران در نوروز ۱۴۰۳

در ابتدای این جلسه نیز دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ضمن ارائه اقدامات انجام شده در خصوص ستاد خدمات سفر در این جلسه نشان از آمادگی و تلاش استان برای میزبانی شایسته از گردشگران و مسافران نوروزی  در ایام سفرهای پایان سال و نوروز ۱۴۰۳ دارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز در این نشست از شهرداران ۵۲ شهر گیلان خواست نسبت به پاکسازی و زیباسازی منظر شهرها در آستانه فصل تازه گردشگری اهتمام داشته باشند.

ولی جهانی، وضعیت ساماندهی رستوران ها و مجتمع های بین راهی را خوب اما ناکافی دانست و افزود: یک هزار غرفه صنایع دستی و هنرهای سنتی استان در مجتمع های بین راهی، بناهای تاریخی و راه های استان برپا می شود و ساماندهی تابلوهای معرفی بناهای تاریخی مورد تاکید است.

او اضافه کرد: ۵۰ جشنواره فرهنگی، کشاورزی و میراث ناملموس برای ماه رمضان و نوروز برنامه‌ریزی شده است که نخستین آن برنامه پیشواز ماه رمضان با عنوان پیشاشو است.

روشنایی معابر، تجهیز بیمارستان ها، ایمن سازی راه های مواصلاتی پر خطر، رفع نواقص جاده‌ای، ذخیره‌سازی بنزین و تشدید نظارت بر بازار از موارد مورد تاکید مدیران شرکت کننده در ستاد خدمات سفر گیلان بود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور درباره سفرهای پایان سال و نوروز ۱۴۰۳ که امسال مصادف با ایام ماه مضان است، مصوبه شورای فرهنگ عمومی منشور فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان است. 

او افزود: این مصوبه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزرای مربوطه و استان‌ها ابلاغ شده است. نحوه عملکرد در چارچوب مشخص و با رعایت حرمت ماه رمضان و رفاه حال مسافران و گردشگران تعیین شده است. 

جهانی تأکید کرد: باتوجه‌به تقارن ماه رمضان و تعطیلات نوروز، پذیرایی از مهمانان با افطار ساده در مراکز بین‌راهی، بقاع متبرکه و… اجرایی خواهد شد و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آیین‌ها و رسوم مذهبی این ماه از برنامه‌های دستگاه‌های فرهنگی عضو ستاد برای تعطیلات پایان سال و نوروز ۱۴۰۳ است. 

همچنین در این نشست، مدیران کل و نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه‌های متبوع برای نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121700924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha